Nekromanti Hur man gör en perfekt spel kväll!!!

Shepel_UBBT

Veteran
Den perfekta spelkvällen (eller natten) får man i ett ensamt hus, inga lampor, använd levande ljus. Hoppas gärna att det regnar ute. Ladda upp med ett föråd så ingen klagar. Sov på dagarna och spela på nätterna. Ha gärna ett bra ordnat äventyr och väldigt seriösa spelare (som är väldigt svår att få tag på...).
ps. Dom bästa spelarna brukar oftast vara dom som har erfarenhet av att vara sl...
Så har man den absolut bästa spel kvällen.

mvh En trött galning:)

En väldigt trött galning!

Rosen

Myrmidon
De perfekta spelkvällarna är precis som de perfekta kvällarna med flickvännen/fästmön/frun: De går inte att <I>skapa</I>, utan händer bara.
Möjligen går det att utradera grejor som garanterar en icke-perfekt kväll - störande element, folk som ska upp tidigt nästa morgon, etc - but that's about it. Magin infinner sig när den känner för det.

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg
Det låter ju som den värsta utopin !!
men eet finns hu sådana tillfällen åxå. Som tur är.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Maxwan

Swordsman
En sjöbod vid havet säger jag bara! Allt annat du sa höll jag med om men en sjöbod. Tyst och stilla vid ett brusande hav. Det är känsla det! /images/icons/smile.gif

Mac - havsbrus och rollspel!

LeJonklev

Swordsman
Ah...levande ljus. Ingen bra ide. I alla fall inte om de man spelar med är pyromaner. Vi har haft det två gånger, första gången slutade det med att jag fick glassplitter i ansiktet och andra gången med en brasa.
Jag(som är ansvarig för mitt ansikte och ställena där vi spelar) har nu förbjudit det.

LL

Schesuz

Veteran
På en ö med levande ljus, vindstilla och en seriös stämning!

Vi lyckades nästan en gång, men det var vinden som sabbade allt...ens formulär blåste iväg och det gjorde att alla blev oseriösa, vilket ledde till att vi försökte fånga en mus med händerna(vi lyckades efter ett par timmar)

Mvh Schesuz

Illern

koppariller
Ja visst är det ett @£#!§ härke med spelare som inte kan låta ljusen vara i fred ens när man säger till eller blir irriterad över stearin på bord och saker. Nog för att jag också är lite fascinerad av eld men det är väldigt irriterande med spelare som är minst lika upptagna med den stackars (mer uppmärksamhet än den önskar) ljuslågan som med att lyssna på stackars mig (mindre uppmärksamhet än jag önskar) som spelledare. *suck* Nu börjar det bli mörkt tidigt ute och 'lämpligt' med ljus på bordet...

[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär med eklövskrona
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>

Dart

Warrior
Stuga en mil ut i skogen, ved spis, levande ljus, lejonskinnet hänger på väggen, ingen eidem och facklorna är på plats utanför.

Walk softly and carry a big stick.

Zire

Swashbuckler
Man måste vara bestämd

Ja.. levande ljus är verkligen ett problem.
Men jag lyckades få mina spelare att sluta hålla på med dem.
"Ok...ny grundregel, §1 Lek med levande ljus är strängeligen förbjudet och belagt med hårda straff."
Paragrafen gäller också SL.

- Zire, jag skojar inte