Ymir
Liten kantbaron
Yla högt om din kreativa integritet och anklaga de andra för cancel culture.
Jag kan sympatisera med det här svaret. Att minmaxa är ett giltigt sätt att spela D&D, speciellt i versionerna som är pointbuy. Beroende på kulturen i gruppen kan det verkligen vara så att det är de andra som är oseriösa. Vill ni seriöst spela utan minmaxmomentet finns det andra spel som ger en mer anpassad spelupplevelse.Antyd att min/maxing är den enda seriösa spelstilen och att de helt enkelt har gjort fel för att de inte har gjort det. "Om du inte spenderar 2 timmar på att göra en karaktär, tar du verkligen våra spelsessioner på allvar? Vad är nästa grej, spelporträtt gjorda på en minut med kritor eller?"
Det som oroar mig är hur många genomtänkta och genomarbetade svar den här frågan får...!
One of us! One of us!"Jag kollade era builds och ville bara undvika TPK första äventyret."
Sprung!One of us! One of us!
Jag gillar den härDin karaktär är naturligtvis en savant (likt Rainman) som har svårt att förstå något annat än att lära sig exakt det som behövs för att få bästa möjliga resultat.
Eller så lat att han bara gör saker med maximalt resultat för att kunna slappa så mycket som möjligt. Åker fram på en svävande divan och gäspar fram ond bråd död.Din karaktär är naturligtvis en savant (likt Rainman) som har svårt att förstå något annat än att lära sig exakt det som behövs för att få bästa möjliga resultat.
Oooooooh! bra! @God45 du ska givetvis också svara IN CHARACTER på påhoppen. Protesterar någon säger du ”men vadå, vi ska väl spela rollspel?”Din karaktär är naturligtvis en savant (likt Rainman) som har svårt att förstå något annat än att lära sig exakt det som behövs för att få bästa möjliga resultat.