baron Max Durhal
Veteran
Neobloggen verkar död, jag kan inte hitta någon av de gamla previews jag vet jag sett av NX. Därmed så känns min insikt i den nya utgåvan begränsad, och det är synd då jag blivit så vansinnigt sugen och nyfiken på allt som handlar om att återuppliva Neogames gamla lager i ny tappning. Men hur likt kommer Neotech 3 att egentligen vara Eon IV? Det som jag tänker på nu är vändningstabellerna för varelser, vilket skulle kunna vara ett ganska coolt koncept för diverse cyborger men som kanske inte är grundtanken i denna futuristiska miljö. Är det något annat än ärketyper, vill minnas man hade något "fokus" med sin karaktär, att t.ex. nån riktade in sig på "kräm" vilket handlade om att tillverka syntetiska droger och om jag minns rätt hade varje karaktär två fokus på vad de kunde vara riktigt jävla bra på. Har också hört att målet med NX ska vara att det ska vara lika bra som Noir vad gäller eldstrider. Förutsättningarna för det verkar ju finnas om Marco är med i utformningen, och Eon IV var otroligt strömlinjeformat i sitt stridssystem. Men GAAAAAAHHHHHHH jag blir så otålig!!! Jag vill ha info NUUUUUUU!!!!!!!!!
Men ehrm vad annat kan vara likt? Kommer skadetabellerna i sak ha samma designfilosofi som Eon IV? Kommer vapen ha egenskaper? Kommer attributen ens vara samma? Så mycket frågor, så lite svar.
Men ehrm vad annat kan vara likt? Kommer skadetabellerna i sak ha samma designfilosofi som Eon IV? Kommer vapen ha egenskaper? Kommer attributen ens vara samma? Så mycket frågor, så lite svar.