Re: Aha
UppgiftSg Exempel
Väldigt Lätt-4 Slå i en spik
Lätt-2 Slå i spiken rakt
Normalt0 Bygga en bra stol.
Svårt2 Göra en skarp kurva med en MC
Mycket Svårt5 Balansera på slak lina
Extremt8 Prestera idrottsresultat i världsklass
Så kommer det ta ett bra tag att hitta en balans på sitt höftande.
Alternativet är att skriva en stor jättetabell som tar upp allt men då måste det väl ändå vara bättre att ha massa små tabeller utspridda i texten, eller
Det är ju det en bänkpresstabell är, liksom en hoppa långt tabell och en springa fort tabell. Eftersom dessa är absoluta enheter är det väldigt enkel att relatera till dem. De är utmärkta verktyg för spelmakaren att säga till de som kommer att använda spelet så här svårt anser jag att normalsvårt, busenkelt och übersvårt ska vara för att funka med mitt system. Särskilt viktiga tror jag de är för spelledare som inte är så vana att spelleda. Efter ett tag när man spelat ett system lär man sig att höfta svårigheter på ett helt annat sätt men om man är ny och den enda hjälp som finns är en tabell som sägerMen är det inte så att alla konflikter löses på samma sätt? Är det inte då bara enklare att ge förslag på vad som klassas som Svårt, Normalt o.s.v.?
UppgiftSg Exempel
Väldigt Lätt-4 Slå i en spik
Lätt-2 Slå i spiken rakt
Normalt0 Bygga en bra stol.
Svårt2 Göra en skarp kurva med en MC
Mycket Svårt5 Balansera på slak lina
Extremt8 Prestera idrottsresultat i världsklass
Så kommer det ta ett bra tag att hitta en balans på sitt höftande.
Alternativet är att skriva en stor jättetabell som tar upp allt men då måste det väl ändå vara bättre att ha massa små tabeller utspridda i texten, eller