I forntiden när jag hade en närmast komplett samling av Äventyrsspels gamla rollspelsboxar så var aldrig tyngden något problem för de platser där dessa förvarades. Boxarna vägde helt enkelt inte speciellt mycket och de allra flesta produkterna var häftad mjukpärm även om det fanns undantag som t.ex. AD&D-böckerna i hårdpärm. Idag är situationen en helt annan där kompakta rollspel i hårdpärm blir rejäl påfrestning för mina "Billy".
Första gången jag uppmärksammade det var för några år sedan när min stapel med Sinkadus och Fenix fått hyllplanet att böja sig, men jag märker nu även att hyllplanet med samlingarna Symbaroum, MUA och Alien också börjar ta stryk.
Är det någon annan som dras med samma dilemma? Är dagens rollspelsprodukter för tunga? Borde IKEA rollspelssäkra sina produkter? Har du några möbler som farit illa pga tyngden rollspel du förvarat i dem?
Första gången jag uppmärksammade det var för några år sedan när min stapel med Sinkadus och Fenix fått hyllplanet att böja sig, men jag märker nu även att hyllplanet med samlingarna Symbaroum, MUA och Alien också börjar ta stryk.
Är det någon annan som dras med samma dilemma? Är dagens rollspelsprodukter för tunga? Borde IKEA rollspelssäkra sina produkter? Har du några möbler som farit illa pga tyngden rollspel du förvarat i dem?