Nekromanti Hur mycket spelar man egentligen???

Irratic

Veteran
Detta är en allmän fråga?

I mina 2 spelgruppe varav jag är spelare i en & Sl i den andre spelar vi i den första, den om funnits längst hela helger, eller när vi höll på som mest i gymnasiet kunde vi spela hela sportlovet i ett sträck. medan i den andra gruppen spelar vi bara en hel dag åt gången, vad jag läst mig till lite varstans så tycks det mest vara spelande i några timmar på kvällen men skulle gärna vilja veta mer ingående från er här? Jag har svårt att förstå hur man kan uppnå en gedigen spelstämning på ett par timmar under en speldag, har nämligen lite probs med det i min nya grupp eftersom folk tjötar sönder början på äventyret medan i den andra äldre spelgruppen använder vi första dagen till tjöt & genomgång av rollpersoner & frågor runt spelet för att sedan börja spela rejält med så få avbrott som möjligt, förutom de obligatoriska rök,kisse,te,kaffe,onani,sov pauserna glömde visst snacksen där sorry....
svara mig... =P

"We Worship his shadow, long may he reign"

chrull

Stockholm Kartell
det här hör hemma på rollspels-forumet.

chrull

Sanjuro

Warrior
Mja... man spelar olika mycket beroende på hur mycket tid man har. Standard för oss (alltså under skolveckor) är en gång i veckan, från 18-tiden tills vi blir alldeles för trötta och oseriösa.

Inte särskilt mycket och man vill gärna mer. Men man tar det lilla man kan få. Nu till sommaren lär det bli en hel del mera...

Onani? Är det verkligen så väsentligt att man inte kan undvara det några dygn... :gremcrazy:

Legolas

Veteran
Det beror mycket på... Om man har mycket tid så kan det bli dagar av spel i sträck (dock med pauser för andra aktiviteter). En genomsnittlig spelkväll är nog ändå ca. 4 h.

Jag har svårt att förstå hur man kan uppnå en gedigen spelstämning på ett par timmar under en speldag....
Jag håller med om att det kan vara lite svårt att få stämmning den första stunden. Men efter ca. 1 h brukar i allafall alla i mina spelgrupper vara i stämmning. Jag har också spelat flera gånger då stämmningen har varit perfekt från start.

Legolas

Troberg

Sinister eater
I mina 2 spelgruppe varav jag är spelare i en & Sl i den andre spelar vi i den första, den om funnits längst hela helger, eller när vi höll på som mest i gymnasiet kunde vi spela hela sportlovet i ett sträck. medan i den andra gruppen spelar vi bara en hel dag åt gången, vad jag läst mig till lite varstans så tycks det mest vara spelande i några timmar på kvällen men skulle gärna vilja veta mer ingående från er här?
Normalt sett så spelas det kanske 5-8 timmar per session. Det är iofs kul att ta en koncentrerad spelhelg, men det är sällan praktiskt möjligt att samla alla.

förutom de obligatoriska rök,kisse,te,kaffe,onani,sov pauserna
Om man ska tro Nightowls signatur som är ett citat av mig ryckt ur sitt sammanhang så håller jag väl med dig om onanipauser...

Irratic

Veteran
Med all tillbörlig respekt chrull detta är väl rollspels forumet??
eller menar du någon annan??? var god & informera mig om det i så all med det fullständia namnet på forumet???? :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:

chrull

Stockholm Kartell
Det är för att jag flyttade det till rollspelsforumet från kultur-forumet.

chrull

Irratic

Veteran
Tackar å det ödmjukaste, var meningen att jag skulle skriva det i rollspels forumet missade det sparkar mig själ i den förlängda benmärgen som straff för min dumhet......
*bugar förläget*

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har faktiskt spelat hyfsat mycket det senaste halvåret. För närvarande är jag inblandad i tre stycken hyfsat aktiva kampanjer och spelar ungefär en gång i veckan. Ett normalt spelmöte ligger på mellan 5 och 8 timmar. Mitt råd till de som tycker att de spelar för lite är att själv ta på sig spelledarmanteln. Det funkar alldeles utmärkt för mig.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
I våran grupp spelar vi i stort sett varje lördag. Det är nästan ett krav nu för tiden då vi håller på och grottar i Snösaga. När vi inte håller på med tjocka kampanjer så blir det mer sällan - någon gång i månaden.