quetzalcoatl
Veteran
Efter att ha spelat äventyrsspelet Grim Fandango fick jag lust att göra, och är nu mitt uppe i processen att, ett eget rollspel, som delar mycket med spelet; Noirstämningen, Intrigerandet, men framför allt att det utspelar sig i Dödsriket, och att man endast kan "dödas" av liv (i spelet råkar vissa ut för "sproutade"; en blomprojektil skjuts via ett skjutvapen, och slår ut i en blombuske, som tar "död" på personen).
Det jag undrar är, hur nära originalet får jag vara(läs "hur mycket får jag sno/låna"), om jag vill lägga ut spelet på internet?
Jag har tittat igenom Rollspelshörnans FAQ i ämnet upphovsrätt, och den verkar hävda att jag får vara nästan hur nära som helst. Samtidigt har man ju alla stämmningar och liknande i baktanke, stämd vill man ju självklart inte bli...
Det jag undrar är, hur nära originalet får jag vara(läs "hur mycket får jag sno/låna"), om jag vill lägga ut spelet på internet?
Jag har tittat igenom Rollspelshörnans FAQ i ämnet upphovsrätt, och den verkar hävda att jag får vara nästan hur nära som helst. Samtidigt har man ju alla stämmningar och liknande i baktanke, stämd vill man ju självklart inte bli...