Länge leve sjukvården! (snarare dess patienter)
"det är ju så kul å va en cool gubbe som göra mycket farliga saker ochdärför har vi en snitt tid på 1 timmes överlevnad med alla gubbar"
Live hard, die young, som man brukar säga.
"du ligger på 103 i blödnings takt det tar ca 3 min innan ambulansen kommer tja det är bara att göra nya gubbar"
Detta var väldigt gynnsamma förhållanden måste jag säga. Efter cirka 8 minuters död borde rollpersonen ligga på en flott lyxklinik med det allra senaste inom sjukvård samt de främsta kirurgerna och doktorerna de har att erbjuda (det gäller ju miljonärer trots allt). Där skulle de blixtsnabbt kunna förse rollpersonen med ett nytt hjärta (framställt genom biotech) som de sedan masserar och defibrillerar igång det. Vidare så skulle de förse honom med nytt blod så fort som möjligt (kanske redan i ambulansen, förutsatt att det då skulle vara möjligt att operera in ett artificiellt hjärta temporärt) samt att de skulle använda sej av avancerad diagnosutrustning. Svårigheten för dessa läkare, som antagligen har runt 20 i FC, kommer att ligga på Ob16T6 (maximal blodförlust + 8 minuters död) - Ob7T6 - ObXT6, där X beror på hur mycket blod de lyckats få in i kroppen igenom. Jag skulle ge X värdet 4 (4 rader blodförlust har återställts tack vare det nya som pumpats in), kanske lite generöst (jag et inte), så att svårigheten skulle sluta på Ob5T6 (mot FC 20). Frågan är dock om nästan tio minuters död inte borde resultera i ganska grova hjärnskador.
Jag vet inte vad statistiken säger, men jag testade att slå sex slag med ovanstående svårighet, varav ett blev perfekt (fyra ettor!), tre lyckades samt två misslyckades (båda med negativa effekten ett). Så, nog skulle han ha haft chans alltid. Åtminstone om jag var spelledare.
Dessutom, om ett artificiellt hjärta kunnat opereras in i ambulansen så skulle svårigheten sjunka ytterligare eftersom personen kanske skulle kunna hållas vid liv ytterligare ett tag, eller kanske rent av väckas helt till liv där.
En till sak som slog mej är att allt blod kanske inte borde ha blött ut eftersom inget funktionellt hjärta kunnat pumpa ut det. Visserligen skulle det inte varit syresatt, men det skulle ju kunna åtgärdas ganska snabbt så fort ett artificiellt hjärta stoppats in.
Föresten. Hade eran spelledare en bra anledning att skicka på er en krypskytt som försöker att ta kål på en miljonär (Krypskytten borde även inse att det nog är hans sista uppdrag...)? Och hur f*n lyckades han träffa när hans mål satt inne i limousinen? Hade han gruvligt avancerad röntgen- eller IR-utrusting till sin bössa, eller? Var rutorna inte ens mörka eller skottsäkra (inte mot krypskyttsammunition kanske)?