Re: SL-etik
Med det menar jag att jag väljer att inte t.ex. ta livet av RPs i bakhåll de aldrig upptäcker, med fällor etc. En RP ska bara dö genom sin egen dumhet. Så visst, om du kan förvänta dig ett bakhåll men inte är på din vakt, om det är tänkbart att det finns en fälla men du inte kollar, så blir det upp till prickskyttens skicklighet eller giftets styrka om du dör eller ej. Men det ska alltid gå att gardera sig.
Fällor man inte upptäcker kan mycket väl räknar som en konsekvens av ens handlingar... går man in i den gamla gravkammaren där det ryktas att det finns fällor så får man skylla sig själv om man faktiskt missar en som inte missar dig.
Jag har en tendens att välja smärta över död i dylika situationer dock... Jag låter hellre karaktären fastna i en stor björnsax än att dö av ett inrasande tak
Man kan se det ur mintillverkarens ögon: en skadad soldat är mera till hinders än en död en
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Vindhand on 2000-09-21 22:19.</EM></FONT></P>
Med det menar jag att jag väljer att inte t.ex. ta livet av RPs i bakhåll de aldrig upptäcker, med fällor etc. En RP ska bara dö genom sin egen dumhet. Så visst, om du kan förvänta dig ett bakhåll men inte är på din vakt, om det är tänkbart att det finns en fälla men du inte kollar, så blir det upp till prickskyttens skicklighet eller giftets styrka om du dör eller ej. Men det ska alltid gå att gardera sig.
Fällor man inte upptäcker kan mycket väl räknar som en konsekvens av ens handlingar... går man in i den gamla gravkammaren där det ryktas att det finns fällor så får man skylla sig själv om man faktiskt missar en som inte missar dig.
Jag har en tendens att välja smärta över död i dylika situationer dock... Jag låter hellre karaktären fastna i en stor björnsax än att dö av ett inrasande tak
Man kan se det ur mintillverkarens ögon: en skadad soldat är mera till hinders än en död en
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Vindhand on 2000-09-21 22:19.</EM></FONT></P>