Fanns det inte på 90-talet ett parti som hette Kalle Anka-partiet som många röstade på när de ville avlägga en proteströst?
Ja, de flesta vallöftena är verkligen höjden av kortsiktighet.För egen del vill jag påpeka att vallöften är blad det värsta som finns. Se tex. bara på hur alla ska överbuda varandra med vallöften på el-bidrag.
Jag tror du kan stänga tråden innan den spårar helt. Ingen verkar ha nåt riktigt alternativ till blankröstningen.MODERERING
Ni minns det där med att prata om hur man proteströstar och att lämna politik och politiska partier därhän?
Tydligen inte.
Så fokusera nu på hur man proteströstar.
Men vad är det för alternativ du tänker dig? Det du efterfrågar är väl inflytande, eller?Jag tror du kan stänga tråden innan den spårar helt. Ingen verkar ha nåt riktigt alternativ till blankröstningen.
//EvilSpook
Det absolut bästa hade varit om missnöjesröster räknades som giltiga och att platserna i riksdagen förblev tomma.Men vad är det för alternativ du tänker dig? Det du efterfrågar är väl inflytande, eller?
Leta efter en FB-grupp som driver den frågan. Finns det ingen, starta en själv! Det lär finnas fler som tycker som du. Men jag antar att det handlar om att förändra konstitutionen (?), så det lär ta tid.Det absolut bästa hade varit om missnöjesröster räknades som giltiga och att platserna i riksdagen förblev tomma.
//EvilSpook
Jag lyckades slita mig ur letagins grepp för ett par sekudner.någon som inte drabbats av letargi får gärna leta rätt på den listan - så man vet vilka partier man kan rösta på så de räknas.
Har för mig att det är åtalbart att sälja sin röst på detta sätt…Gör som jag. Sälj rösterna. Brukar dra 500 kr för varje röst (Riks, Kommun, Region) eller paketpris för 1000 kr för alla tre. På så sätt får du ihop en slant och kan köpa dig ett trevligt spel samtidigt som du ignorerar spektaklet.
Själv ska jag ut och tälta under valdagen.
Ja, oerhört märkligt. Visst är det ett skämt?Har för mig att det är åtalbart att sälja sin röst på detta sätt…
Det stämmer. Men jag kan inte bry mig mindre =)Har för mig att det är åtalbart att sälja sin röst på detta sätt…