Nekromanti Hur satta upp en Wiki?

NilsK

Ligist
Ar det nagon som har bra tips hur man satter upp en Wiki enkelt och snabbt. Gillar enkelheten i Open Wiki som Andra Imperiet anvander men installations tipsen dar ar over min niva.

Tips?

/N

Snow

Swashbuckler
tja... kör du en egen server? vad är det för maskin? vad är det för webbserver? etc...

en av de jag har erfarenhet av är jspwiki. Den var extremt enkelt att installera. Installera tomcat. Lägg jspwikis war-fil i tomcats webapp-katalog. Färdigt. Andra jag träffat på har varit lite svårare.

NilsK

Ligist
tja... kör du en egen server? vad är det för maskin? vad är det för webbserver? etc...
ehh...det ar just sant jag inte kan. Kor i XP men annars ar det blankt, har ingen server eller nagot. Fragan ar vad maste jag ha?

Ifsig har jag hittat Xwiki nu som ar gratis och man kan lagga upp en direkt pa webben. Ratt smidigt.

Jonas Ferry

Swordsman
Två ställen som erbjuder wikis gratis är Wikispaces och Jotspot. Det är jättelätt att komma igång med båda, men jag har inte använt någon av dem såpass mycket att jag kan utvärdera dem. Jag gillade Wikispaces mest, men har som sagt bara testat hastigt. På Wikispaces får man obegränsat med utrymme och användare, medan på Jotspot är det begränsat om man inte vill betala.

Det är ett alternativ om du inte vill köra egen programvara.