Evokee;n87566 said:
Förtydling!
Jag tror alla förstår att det beror på kampanjen. Men säg att man ska spela en okänd kampanj med en okänd spelledare och att livet hänger på att man klarar kampanjen.
Beror lite på spel. Är det dnd är det t.ex alltid bäst med så många rogues man kan få tag på, eftersom denna klass har absolut högst utility av alla klasser. De får flest skill points, tillgång till flest skills, har medelbra utveckling på egenskaper, och kan välja de flesta typer av abilties. De får på tafsen såklart i
specifika situationer¨av andra klasser, men om det är ett
helt okänt äventyr så är det rogues jag skulle satsa på. Spelar man EON är det ofelbart "bäst" med 4 milismän, eftersom dessa får absolut flest valfria enheter och därför kan bredda sina kunskaper och bli mest mångsidiga. Spelar man mutant är det typ legoknektar (mercs) och dylikt, eftersom de återigen får det bästa utbudet av skills, cybertech osv.
Det beror en del på vilket spel man spelar som sagt. Om alla spel är tillåtna så det väl Exalted eller något man skall välja karaktärer för, där börjar man ju i praktiken som en halvgud. Jag försöker förstå här dock - varför ställer du frågan?