Nekromanti Hur ser din drömbil ut ?

Johan K

Gammal & dryg
Nu när jag var nere på stan så såg jag nog en av de mest coolaste bilar på riktigt länge.. Det var en styck kabbat bubbla, med den trevliga mjölkvita färgen. Ni vet den gammla bubbla, inte den nya ohemulskt fula..
Då blev jag nästan lite kär & tänka.: Får jag tag på en sådan sak, så slår jag till. Oavsett vad !!!
Hur ser din drömbil ut ??

/ Johan K, som är varm som fasen !

magoo

Hero
En sån här: Volvo P1800 (Helgonets bil)!

Den är förmodligen totalt opraktisk men snygg! Dessutom är den äldre än mig och jag gillar allt som är äldre än mig...

Grendel

Warrior
Drömbil? Några stycken. Ingen av dem är omöjlig för mig att skaffa framöver (utom möjligen Multipla)... när jag har ett körkort vill säga. :gremtongue:

SAAB 95 eller SAAB 96. Nej, inte den nya(re) 95, den gamla.
Ännu hellre en SAAB 92 eller en SAAB 93
Morris Mini ("Hundkoja"). Nej, återigen inte den nya. :gremgrin:
AMC Pacer. Ni vet en sån som de har i 'Wayne's World'.
Fiat 500 eller Fiat 600 Multipla (om det nu skulle finnas nån kvar). :gremsmirk:

Vad jag nu inser är att alla dessa bilar kräver att man smutsar ner händerna med jämna mellanrum. Svetsande och mekande har en tendens att ge skit under naglarna. :gremsuck:

Marukusu

Hero
Ungefär såhär:

eller såhär (fast svartlackad och med koola flames på sidorna och taket):

- Danne, vill ha körkort.

Rickard

Urverk speldesign
Jag är väl en av de själar som föredrar enkelhet.

/Han som inte är värst intresserad av bilar

thark

Hero
Ungefär såhär:

Fast i nödfall skulle jag kunna nöja med med en Skyline (svart R32 då, förstås):

I nödfall någon klassisk Bentley—jag är inte så införstådd med modelldetaljer, men kanske en sån här?

Ymir

Liten kantbaron
Re: Audi TT!

Jag är kär i Audi TT. Normalt brukar jag vara totalt ointresserad av bilar, men så stoppade en kompis mig intill en Audi TT som stod parkerar utanför mitt gamla studentboende. (Han borde vara minst lika ointresserad av bilar som jag är, egentligen). "Titta på den här bilen", sade han. "Här har du skönhet". Och jepp, jag var förtrollad. Den är snygg, gullig, häftig, ser kanske lite töntig ut med sina mjuka runda former, men just därför är den alldeles, alldeles underbar. Bara prospektet att någonsin äga en sådan är värt att ta körkort för.

Tyvärr vore en Audi TT förmodligen den sista bil jag borde köpa. När/om jag omsider skaffar bil, vill jag ha en bra kärra för långfärder och terräng. Jag vill liksom ha en bil som pallar köra till Tromsö, Murmansk eller Beijing, klarar av grusiga små skogs- och fjällvägar, och som jag kan präga in myyycket packning i. Så, trots att den väl inte är någon lyxbil per se (?), förblir Audi TT nog bara en flyktig, orealistisk, ungdomskärlek.

- Ymir, ändå kär

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hm... jag kan bara konstatera att drömbilen har förändrats genom åren... förut såg den ut så här

Men se tiden och sederna ändras och desslike behoven. Idag vill jag ha en bil som kan bära mycket last...

Men haken med ovanstående bil är att den drar på tok för mycket bensin och det är vare sig bra för miljön eller min plånbok... Så... drömbilen är en "Little Mule", spritdriven eller el, som drar ruskigt lite och packar mycket... :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Duettkaross (oxblodsröd och gräddvit lack, delad framruta och keps) på Lexuschassi.

Extrem snygghet, trafiksäkerhet och goda köregenskaper (enligt de som vet) i ett.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Audi TT!

Jag tycker nog att bilen i bakgrunden är häftigare.