Nekromanti Hur ser din drömbil ut ?

Organ

Out of time, out of mind
Re: Audi TT!

Jag har en konstig fru. Hon äger en Fiat 127S från 1975 och är medlem här.

/Anders

Rosen

Myrmidon
Förutom Spirous turbobil då...

Daglig drömbil: Whatever, bara den har schysst lastutrymme och kommer med en chaufför som standardtillbehör.

Drömsk drömbil: Har inte kommit ut på marknaden ännu, men är fullt anpassad för vertikal såväl som horisontell förflyttning. (Se t.ex reklamen för "nya Corolla G" i Sverox #1)

--
Åke

Krille

Super Moderator
Il Tempo Gigante

Så här:

Åttahundra hästar från en tolvcylindrig motor på 2,8 ton, som när den provstartades gjorde att seismografen i Bergen gav utslag på 7,8 på richterskalan. Den körs på arabisk olja, men torde fungera ypperligt även på hemkört, som skulle kunna ge en rejäl knuff till raketmotorerna baktill. Bilen har även radar för dimma och stenskott, två hastighetsmätare kopplade så att den ena tar vid när den andra slutar, säkerhetsbälten gjorda av hängslen, bromsklossar enligt cykelmetoden och en liten blodbank med blodgrupp B rhesus plus och minus, samt en liten skätt blått blod om man skulle sladda på en baron eller andra adliga.

En klase närbilder

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Den är cool …

Chitty chitty bang bang går heller inte av för hackor. Inte lika snabb som Il Tempo Gigante – men den kan flyga.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Il Tempo Gigante

Flåklypa regerar. Och när man trycker gasen i botten så öppnas en lucka i golvet så att man kan trycka lite till...

Dewil

Storuggla

Champion
Jaha, folk har redan paxat den gamla Fiaten som ser ut som en bunk yogurt? Okej, då klämmer jag till med det näst bästa:

Subaru 360! Jag har en svaghet för små fula bilar som låter "tick-tock-tick-tock" när man indikerar höger eller vänstersväng.

Storuggla, riktigt tickande!

Storuggla

Champion
Re: Muskler och stål

Med en sådan bil ska man hålla sig på god fot med kungahuset Saud :gremgrin:
Eller Hugo Chavez.

Storuggla, soppatorsk

Arfert

Facit
Jag vill egentligen ha flera bilar för olika tillfällen:

1. En Aston Martin DB4, silverfärgad.. fast "osynligt" tekniskt uppfräschad av en av de brittiska firmor som gör det (så man har bromsar som tar, en kylning som fungerar, bättre stötdämpning för moderna vägegenskaper osv) ... OCH en Jaguar E-type, med samma kustomisering.

2. En stor Land Rover, Safariutrustad. Eller en Mercedes G-wagen, så man kan ta sig fram i vilket vinterväglag som helst.

3. En Volvo XC90 för att bara att ha till vardags... inte så kul, men det funkar.

Arfert

Facit
.. jag glömde

en Mustang-cab från sent 60-tal... som man kan hoppa in i utan att öppna dörrarna.