StreetBushido
Veteran
Jag satt nyligen och undrade hur andras spelvanor ser, och det slog mig att det enklaste sättet att reda ut det är att fråga.
Hur ser era spelvanor ut?
Med spelvanor menar jag följande:
Träffas ni fysiskt eller kör ni online?
Är ni engagerade i mer än en spelgrupp? I sådana fall, hur många?
Hur många är ni i er(a) spelgrupp(er)?
Hur ofta spelar ni?
Ungefär hur långa är era spelomgångar?
Och delvis relaterat: är ni nöjda med era spelomgångar? Hade ni velat spela oftare/mer sällan? Hade ni velat spela i fler grupper/färre grupper? Fler/Färre spelare? etc.
För mig ser det ut på följande sätt:
Träffas ni fysiskt eller kör ni online? Nuförtiden spelar jag online medelst Skype (för ljud) och ooVoo (för bild).
Är ni engagerade i mer än en spelgrupp? I sådana fall, hur många? Jag har en spelgrupp. Emellanåt har jag en sekundär spelgrupp, men det är svårt att få till något där så de gångerna vi får ihop något blir det oftast brädspel snarare än rollspel.
Hur många är ni i er(a) spelgrupp(er)? Vi är 6 personer, inklusive mig. I min sekundära grupp är vi 3, återigen inklusive mig.
Hur ofta spelar ni? Vi har en spelomgång i veckan.
Ungefär hur långa är era spelomgångar? Ungefär 5 timmar, från 19:00 till 00:00.
Jag är nöjd med min spelgrupp och vårt spelande. Jag hade dock inte haft något emot att testa på att starta en mer stabil sekundär grupp än den jag har för tillfället.
Så, hur det ut för er?
Hur ser era spelvanor ut?
Med spelvanor menar jag följande:
Träffas ni fysiskt eller kör ni online?
Är ni engagerade i mer än en spelgrupp? I sådana fall, hur många?
Hur många är ni i er(a) spelgrupp(er)?
Hur ofta spelar ni?
Ungefär hur långa är era spelomgångar?
Och delvis relaterat: är ni nöjda med era spelomgångar? Hade ni velat spela oftare/mer sällan? Hade ni velat spela i fler grupper/färre grupper? Fler/Färre spelare? etc.
För mig ser det ut på följande sätt:
Träffas ni fysiskt eller kör ni online? Nuförtiden spelar jag online medelst Skype (för ljud) och ooVoo (för bild).
Är ni engagerade i mer än en spelgrupp? I sådana fall, hur många? Jag har en spelgrupp. Emellanåt har jag en sekundär spelgrupp, men det är svårt att få till något där så de gångerna vi får ihop något blir det oftast brädspel snarare än rollspel.
Hur många är ni i er(a) spelgrupp(er)? Vi är 6 personer, inklusive mig. I min sekundära grupp är vi 3, återigen inklusive mig.
Hur ofta spelar ni? Vi har en spelomgång i veckan.
Ungefär hur långa är era spelomgångar? Ungefär 5 timmar, från 19:00 till 00:00.
Jag är nöjd med min spelgrupp och vårt spelande. Jag hade dock inte haft något emot att testa på att starta en mer stabil sekundär grupp än den jag har för tillfället.
Så, hur det ut för er?