Nekromanti Hur ska det se ut?

Rising

Vila i frid
Hur bred marginal behöver man skulle du säga? 20mm? 30mm? ännu mer?
Jag har bara producerat två liggande trycksaker, och då har vi slagit till på rätt ordentliga innermarginaler. Jag har ingen av dem här, dock, men jag gissar att vi körde på dryga 30 mm på båda. Men alltså, då rörde det sig om broschyrer, på kanske 24 sidor (med liten textmängd på sidorna), och så var de häftade. Ett helt fucking rollspel på 100+sidor ställer delvis mycket hårdare krav, men å andra sidan så ändras ju också förutsättningarna när det blir limbundet och så kan man tolerera mer när det kommer in mer text på sidorna. Jag gissar att allt under typ 25 vore direkt uteslutet. 30 känns instinktivt som en väldigt bra siffra. Men jag har alltså för dålig erfarenhet för att kunna uttala mig säkert.

Jarl

Hero
Jag ska slänga ihop en testlayout som använder 30mm innermarginaler. Spelet kommer ju knappast att tryckas, jag vet inte egentligen vad det finns för "ihopsättningsmetoder" för vanligt utprintat material. Men 30mm ska säkert fungera till det mesta. Aja, det blir skoj att testa om inte annat :gremsmile: