<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Tjo alla rullspelare! <p><hr></blockquote><p>Tjo på dig själv /images/icons/cool.gif
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Tänkte bara göra ett litet inlägg som handlar om spelmöten.
Hur ska det perfekta spelmötet vara?<p><hr></blockquote><p> Oooo det kan jag svara på.. Har 2 Alternativ..
Alternativ 1
1 Alla spelarna kommer
2 En av spelarna har med sig Fondue gryta plus ost och annat gött.. Först sitter alla runt Fondue grytan äter skrattar dricker lite vin och har bablar..
3 Sen börjar man spela alla är redan glada tända på spelet själv är som SL har man inga problem att få spelarnas fantasi att flöda och snart behöver man inte ens göra något spelarnas fantasi gör allt jobb allt man måste göra är att ge respons från SLP vilket är enkelt..
Alternativ2
1 Jonas ringer och säger att han har en spel RPG på gång och jag kan är inbjuden..
2 Cyckel vädret på väg TILL Jonas under speldagarna är vackert ingen onödig snö eller regn..
3 Jag får inte punktering till eller från spelet..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Hur ska SL bete sig jämnt emot gruppen? Stämningen? Spelandet? Ska man hålla till i en
lokal eller? Vilka hjälpmedel kan vara bra? Hur ska rollspelarna vara (frågan till SL själv)?<p><hr></blockquote><p>
SL bete sig.. Tja på samma sätt som han normalt beter sig emot sina vänner. Tills spelandet börjar då måste SL vara rättvist mot alla spelarna......
Stämningen: På topp annars är det SL plikt att försöka få spelarna på topp. och även om stämningen är lite slö/dålig så kan man spela.. ( The schow must go on )
Spelandet: Action, skräck, Humor, och romantik ihoprörd blandas väl och portioneras ut i lagom dosering.
Att hålla till i en lokal eller byggnad ÄR väldigt praktist. Man kan använda sig av hobby rum egen lägenhet eller källare för att spela.
Hjälp medel som kan vara bra är: linjal, papper, tärningar ( Hur många du än har så har du för få ), pennor, Myskopryl ( Myskopryl är allt möjligt som spelarna som måste vara passiv kan sitta och titta på eller leka med ),
och glöm inte RPG böckerna vilka som är nödvändiga beror på spelet och hur bra DU är på att improvisera...
Hur ska rollspelarna vara: *Hmm* Som mina spelare de är perfekta /images/icons/cool.gif...
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> I vilket fall som helst så undrar jag bara, det kan trots allt vara kul att veta.
//Rullspelaren (spelar mer än ett spel åt gången)
<p><hr></blockquote><p>Du är ny va *ler*..
Välkommen till rollspels forumet..
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm