Hur ska jag bota denna förkylning? Alla tips mottages tacksamt!
Grejen med förkylningar är att man måste svettas ut dem. Piller funkar fan inte, allt är placebo eller i bästa fall till för att man ska ha trevligt medan man är förkyld. Vill man
bota skiten så måste man röka ut det onda från kroppen.
Så här gör man:
En stor djävla grogg. Min farsa tycker att en ölsejdel med rödvin är the shit, jag däremot föredrar en enorm äggtoddy (varmt och gott och kan med fördel drickas i ett par få svep, till skillnad från exempelvis gin o tonic och konjak). Om du tycker det är knepigt med ägg (vilket jag gör) så kan man kompromissa och göra en Svenne-Hemmingwaygrogg på Pucko (finns i tetra!) och rom, med ungefär samma kvaliteter som nyss nämnda äggtoddy.
Sedan lägger man sig i en säng och är noga med följande punkter:
1. Det skall vara god ventilation. Öppna fönster, men se upp så det inte blir för kallt.
2. Du skall vara så hårt inbäddad som möjligt. Inte bara överkast, utan dubbla överkast och en luddig filt dessutom. Fan, du kan till och med ha pyjamas på dig. Och gosedjur. Vad som helst, bara det blir olidligt varmt. Luggen skall ligga fastklistrad mot pannan, annars är du inte tillräckligt tuff för bakterierna!
När du slumrat ut kommer du må jättedåligt. Det viktiga då är att omedelbart tvätta lakanen, för i dessa så ligger nu alla bakterier och hyperventilerar: "Gah! Fy fan vad
varmt det var i den där snubbens kropp! Var ska vi ta vägen nu?" Om man inte aktar sig så återvänder de, eller anfaller ens katt/flickvän/gigolo, eller vad man nu delar ens säng med.
Man kan äta vitlök för bättre effekt, förresten. Men det blandar sig illa med äggtoddyn, så jag premierar smakupplevelse framför återhämtning. Jag har förresten en teori om att man kan använda alkohol mot precis alla sjukdomar och åkommor. Jag brukade köpa mjällschampoo, texempel, men det har blivit mycket trevligare att duscha nu för tiden när jag istället häller upp en konjak.