Re: Hur rollspelar du då?
Tja vad säger man...
Jag tycker egentligen att konfilkter inom spelargruppen kan vara ganska roliga, så länge de är en vettig följd av rollpersonernas personligheter och beteenden. grundproblemet ligger alltså i
1. Din medspelares sätt att spela. Om man ska spela ihop som grupp, är det bara underligt att man har en motsträvig antisocial rollperson. Hur fan skulle en sådan person ha kunnat äventyra tillsammans med flera andra människor under flera veckors, månaders och kanske års tid?
2. Din spelledare. Jajamensan, det tycker jag faktiskt. Om nu spelledaren sitter i den situationen att vissa av hans spelare har den sortens rollperson som beskrevs i 1. (Varför han tillåter dem från början är ett under), måste han också spelleda därefter. Om en stor trukh (medäventyrare eller ej) gör lös på ens vän och misshandlar denne gul och blå, är det väl en ganska naturlig reaktion att anfalla tillbaka. men tillåter din SL det? nej! Varför inte, egentligen. Ni är ju inte vänner längre. Din rollpersons attack är en ganska naturlig följd av vad som sker. SL borde tillåta den (alternativt stoppa den på ett rollspelarsätt, som att fängelsevakterna kommer och förflyttar er till olika celler), och efteråt ta itu med de bakomlighgande problemen som tillät att situationen uppstod. Själv har jag absolut inget emot sådana situationer, och det är möjligt att flera av dina medspelare inte heller har det. Ifall SL gör det eller inte vet jag inte, men hur det än ligger till så agerar han konstigt. OM han inte har något emot det, så bör han kunna stå för de naturliga följderna av sitt spelledarskap.
Slutsats: Byt spelgrupp, byt spelare, övertala SL om att sparka spelaren som är orsaken till din irritation eller gör dig av med SL, spelare eller båda två.
/Dnalor, din finne på hornhinnan