Nekromanti Hur ska man tackla fuskarna?

Tesfforp

Warrior
Det är bara att springa emot dem med armbågen före!
Skämt åsido tycker jag att det finns ett bra straff. Det är uteblivna förbättringsslag.
Annars fattar jag inte varför man ska fuska. Det är ju skitkul att fumla!

Sedjem ash

Veteran
Ärligt talat ser jag inte hur en sådan konfrontation skulle kunna skapa konflikter. Det är ju ett problem som du som SL finnet störande och om de inte bättrar sig får du förklara mycket stillsamt för dem att det inte funkar längre och att de får hitta en SL som tål fusk helt enkelt. Det är ju upp till dig.

Annars skulle jag nog ha konfronterat fuskarna en o en och försökt prata förstånd med dem.

Men om man ska ta det på ett lite mindre alvarligt plan kan du ju alltid börja slå alla tärningarna själv och nogrant kontrollera deras karaktärer och låt de snacka med varandra om deras karaktärer, låt alla vara med när de skapas då är det större chans att någon lägger deras TÅL värde på minnet eller liknande. Annars kan du ju alltid låta bli att säga vilket värde du ska slå mot och bara säga "Jag får titta på ditt formulär..", mummla något och slå ett dolt slag mot värdet och vipps innan de hinner fuska har du redan sett till att de blivit smittade med blåskrev eller något annat.

Sätt dit dem ordentligt och få dem att skämmas ögonen ur sig.

förresten vilka är Vi? Du e väl SL? Har du redan tagit upp detta med någon av spelarna?

HerrBjörn

Warrior
Gruppen jag spelar i tar väldigt hårt på fusk i och med att det sabbar spelet för alla...
Jag är inte SL själv men jag har diskuterat detta med SL och jag tror att vi kommit på ett sätt
att ta hand om denna/dessa fuskar nu. (dessa betyder att det kanske är en till som fuskar men det är vi inte riktigt säkra på ännu)...

Tack för alla svar somliga har arit väldigt hjälpsamma...