Nekromanti Hur skadar man sig lagom mycket?

Ulfgeir

Swashbuckler
Skulle definitivt undvika hemkemikalier. Och du vill INTE applicera pepparsprej på dig själv. Tro mig.

/Ulfgeir

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Lär ju svida som satan, men det är väl i grund och botten ofarligt? Och borde vara rätt övertygande =)

Ulfgeir

Swashbuckler
Rymdhamster said:
Lär ju svida som satan, men det är väl i grund och botten ofarligt? Och borde vara rätt övertygande =)
hmm, Ofarligt och ofarligt, du kan råka ut för andnöd har jag för mig, och du lär definitivt inte se något på ett tag. Att det svider som stan är årets understatement vad jag förstår..

Om jag minns rätt,så ligger tabasco på en styrka på runt 2500 på Scoville-skalan. Militär tårgas ligger på tror det var ca 4-5 000 000. Pepparsprej klockar in på något halvvägs däremellan om jag minns rätt.

edit: en Länk för scoville-styrka

Pepper spray Notera hur länge effekterna sitter i.

/Ulfgeir

Lukas

Mannen i Gult
Ulfgeir said:
Pepper spray Notera hur länge effekterna sitter i.
Fast man kan förkorta den tiden om man häller mjölk på det applicerade området (inte vatten det fungerar inte).

//Lukas som dock saknar vettiga källor på det

Iskaral

Swordsman
Fördelen är att man inte har samma inre motstånd mot att gnugga in något i ögonen om man jämför med att slå eller skära sig själv. Tror jag...

Sodivra

Champion
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/N8IGDIujijQ"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/N8IGDIujijQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Haha, jag tror att jag till och med måste slänga in ett "lol" på den där =)

Vill minnas att Jackass provade olika "non leahtal weapons" i ett program. Han som blev utsatt sa att pepparsprayen var det absolut värsta eftersom det helt enkelt inte slutade göra ont. Tasers och annat var i alla fall bara obekvämt så länge någon tryckte på knappen (Vilken knapptryckaren förvisso gjorde om och om och om och om igen =).

Iskaral

Swordsman
Bra idé. Man kan ge sig själv två minimala brännsår på en arm eller något och säga att man blev tasrad!