Grisodlar'n
Hero
Jag har för mig att man får diskutera politik, bara det har med rollspel att göra, t ex i stil med "SJWs and RPG X". Men där diskuteras inga svenska spel som tidigare har nämnts. Men tanken på ett mer eller mindre ocensurerat rollspelsforum (undantaget sådant som bryter mot lagar eller kanske är unsafe for work), en plats där det är högt i tak, vitt skilda åsikter stöts och blöt även om tonen kan bli lite uppskruvad är lite lockande:Magnus Seter;n321450 said:Alternativet att starta ett eget forum där du slipper alla moderatorer som sabbar din upplevelse finns alltid öppen. Såvitt jag förstår är det rätt enkelt att göra, till exempel genom att starta en WordPress-sajt och installera ett forumtillägg. Sen är det bara öppna dörrarna och se hur de fria och ohindrade diskussionerna frodas.
Jag rekommenderar också TheRPGsite.com, ett ställe där det enda man inte får prata om är politik eller barnporr. Det är så nära moderatorfritt man kan komma när det gäller rollspelsforum.
1) Är det gratis att starta en Wordpress-sajt med forumtillägg?
2) Behöver man en ansvarig utgivare? Jag ser att du listas som ansvarig utgivare, varför behövs en sådan på ett rollspelsforum och om det inte behövs, varför har ni valt den vägen?