Nekromanti Hur skriver jag "bra" vildar?

Genesis

Ni dés ni maître
gustaf s;n134564 said:
I det nu skrotade (på islagda?) AW:DA fanns det en rad (för RP visserligen, men) som jag har för mig var ”My people are known for__, but I’m__”. Jag tycker det är ganska bra. Jag är också rätt förtjust i hur Vast and Starlit skapar de andra. Båda de där är ju snarare än en färdig beskrivning av ett specifikt folk en regel för hur de skapas i spel. Så det kanske räcker med att skriva att det bor djungelvildar nedanför klippan och sedan reglera hur den roterande SL skall presentera och spela dem.
Tanken är att jag ska slänga med ett par olika städer i spelet, men man kan ju lägga med sådana här småregler i platsbeskrivningar. Vast & Starlit är superbt, och det kanske itne är fel att sno lite därifrån för att hjälpa spelgrupen att levandegöra kulturen. Några meningar med översiktlig beskrivning och sedan några frågor för spelgruppen att svara på för att fläska ut dem. Typ "Vilket illvilligt och ogrundat rykte sprids om folket hos stadsborna? Vilket sprids om stadsborna hos folket?", och sedan några frågor man kan svara på när man interagerar me dem. Spelet innehåller regler för spelare att hitta på information om spelvärlden genom deras rollpersonerns kunskaper, så här kan man säkert också hitta på något. Styrda frågor är nog en bra metod för att bryta stereotypa gestaltningar.

Ram

Skev
Genesis;n134573 said:
Superfräcka förslag, Ram! Tusen tack för inspirationen. Jag kommer nog att sno en hel del av det där.
Kul att höra! Berätta gärna hur det blev. :)

Spelaroll

Veteran
Låt djungeln omsluta hela berget och enda sättet att ta sig till stan är att flyga luftskepp. Det är coolt!