Nekromanti Hur skulle din spelgrupp vara?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Dum Panda said:
Jo jag har hört att de alltid letar efter spelledare till konvent. Men eftersom jag bara spelat med en grupp så skulle jag aldrig våga ge mig på att spelleda ett gäng helt okända människor. Jätteläskigt ju! Först spela lite i så fall. :gremsmile:
Det är lite läskigt även när du har gjort det ett par år. Du vet aldrig exakt vad din spelgrupp är ute efter för en bit in i spelet. Men den där rädslan gör ju också att man skärper sig i de flesta fallen. :gremsmile:

Men det är absolut inte fel att börja med att spela. Det tycker jag definitivt ska göra. Alltid trevligt med fler spelgrupper. :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Persson said:
SKulle vilja spela med Storuggla, Rising och Vitulv. Kan till och med tänka mig att spela något indie då.
Meh, tror du att du skulle kunna få mig till att spela indie? :gremtongue:

tull

Hero
Vitulv said:
Persson said:
SKulle vilja spela med Storuggla, Rising och Vitulv. Kan till och med tänka mig att spela något indie då.
Meh, tror du att du skulle kunna få mig till att spela indie? :gremtongue:
Hahahaha! :gremcool: Jag skulle dessutom vilja lägga till Arfert och Krank.

Nässe

Myrmidon
Kunna spela på dagarna på helgen

vara med och ta ansvar för spelbordet hela tiden, även när deras karaktärer inte är med i bild, luta sig fram, lyssna, komma med förslag, kasta in sina egna karaktärer, intressera sig för boken även när de är åskådare...

Orka och vilja bygga kampanjer ihop

Vara nyfikna på nya spel och grejer

Ha samma syn som jag på att spela karaktärer, dvs man upptäcker karaktären allt eftersom, inte låsta bilder av karaktärens personlighet och så, redan innan spel.

Gå igång på saker som de andra gör, spela med, fånga varandras kastade bollar

vara exalterade, engagerade och skriva och prata en massa om sina karaktärer

ha spelledare som jävlas med min karaktär och ibland ger den vad den vill ha. Spelledare som lyssnar på vad jag vill göra- vad jag tycker är kul

ha med lite tjejer för en gångs skull

Ha några i gruppen som man kör enkvälls trad med och några som man kör indie med, lite som nu :gremsmile:

Nu kommer jag inte på mer...

Kanske att kunna hänga även utanför spelet