Nekromanti Hur skulle du göra?

Wilmer

Hero
RUSTBELT.

Det är i stort sett omöjligt att slåss mot en eller två bestämda motståndare utan att själv få en massa stryk, allt handlar om att sätta upp mål som är värda stryket man får. När han sparkar kniven ur handen på den lilla ryssen hade det set ut såhär:

A:Jag sparkar kniven ur handen på honom.
B: Vafan, aja han har tagit så mycket blodstryk redan, får jag in ett hugg till så måste dö eller ge sig eller iallafall bli permanent skadad så jag försöker hugga honom med kniven.
Viggo: 10 på T10 + Slick 8 (attribut) = 18
Torpeden: 2 (bästa på 2 T10or (kniv mot obeväpnad är en fördel) + Slick 4 = 6
A: Hah!
B: Vadfan, jag pushar!
SL: Har du verkligen någon anledning?
B: Jag slåss ju för mitt liv!
SL: Men en av dina faiths är ju "Döden är något vackert", är du säker på att du vill överge den?
B: Iofs, då skulle jag ju bli incapacitated från Tears.
SL: Han sparkar kniven ur handen på dig, den faller till golvet bredvid er.

Eller tidigare när Viggo precis sparkat lateralligamentet av den större torpeden vilket förmodligen var att han skaffade sig en fördel och knivryssen inte kunde pusha för att få igenom sin knivattack ändå:
B: Jag knivhugger honom!
A: Jag trycker in fingrarna i ögonen på honom och håller ner hans knivarm mot golvet (undvika anfall).
C: Jag slicar upp hans rygg!

A slår 2 T10 tar det bästa och lägger till sin Grizzled (bra attribut när fighten börjar bli så grisig) = 18
B får kanske 10 totalt
C får kanske 14 totalt.
C: Döden är ju vacker, jag skär ett långt snitt över hans rygg och pushar 4 Svett så jag träffar.
A: Jag motpushar!
SL: Det kan du inte eftersom din handling var att unvika Bs knivattack, sitt slag gäller passivt mot C så du kan inte motpusha, hade du velat hårddodga båda attackerna hade de fått lägga ihop sina värden.
C: Du får 20 skada!
A: Jag tar 15 i blood och 5 för ett blödande sår som get mig 1 blood per runda tills det är omlagt.
SL: Är det OK?
C: Eh, jag antar det.

Mogger

Hipsteranka
Re: 4.13 - buskis?

Jag fattade antagligen mindre än hälften, men försöker du säga det som Wilper klarade av med exakt 19 ord redan på första sidan?

Den odödlige kejsaren said:
Jag hade nog lagt våldet i berättandet.

Att simulera strider är inte intressant för mig, bara att spela dem.
Om inte så har jag tappat dig helt. :gremsmile:

Mogger

Hipsteranka
Jag förstod inte så mycket av det här inlägget heller. Jag har visserligen läst någon variant av Rustbelt för länge sedan men minns inte så mycket. Däremot är det ju skitcoolt med attribut som heter sånt som Blod, Svett och Tårar.

Basenanji

Postd20modernist
Re: 4.13 - buskis?

Ja, jag skrev för långt. Sorry.

---

Jag tycker bara att många trådar just nu kretsar kring detaljer, nog så viktiga, men ändå bara detaljer.

---

Så; din fråga har alltså inget svar utan flera svar.

/Basse, betrakta mängden ord som ett tecken på hur mycket jag gillar er, nördjävlar! :gremwink:

Wilmer

Hero
Rustbelt är SKITBRA. Bor du i Skånetrakten får vi träffas så kan jag spelleda ett kort äventyr så får du se precis hur bra det är. Eller om du bor i Stockholmstrakten, är där kanske varannan månad.

Christoffer

It's all pig.
Wilmer said:
-svamligt svar som inte förklarade ett dugg bättre-
Åh! Tur att jag han läsa det! Det gjorde mig riktigt intresserad i Rustbelt! Måste nog spana in det! Tackar!

Mogger

Hipsteranka
Wilmer said:
Rustbelt är SKITBRA. Bor du i Skånetrakten får vi träffas så kan jag spelleda ett kort äventyr så får du se precis hur bra det är. Eller om du bor i Stockholmstrakten, är där kanske varannan månad.
Inget av det tyvärr. :gremfrown:

Wilmer

Hero
Än viktig regelskillnad i senaste versionen:
Deadlocks (när två personer vill helt oförenliga saker och båda har samma värde på slaget, den som betalar det högst priset kommer att lyckas).

Nu är Deadlockresolutionen:
Båda slår T10. Den som fick lägst måste betala mellanskillnaden för att inte förlora. Gör han det slår båda T10 igen och förloraren betalar igen.

Det som är underbart med det här är att båda rollerna mjölkas på sina sista krafter, du har ju redan offrat så mycket, ynka 3 poäng till gör väl inget?

Var bor du föresten? Vi skulle kunna spela över Ventrilo.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ventrilo är som Skype, quakeare använder det för att prata med sina lagkamrater när de spelar online.