The way I should do it:
Från hippieanarkist till socialliberal med det nerverande citatet och tillrättavisandet "Det vore konstigt att inte vara revolutionär när man är ung och konservativ när man är gammal."
Satirtecknare - Jag skulle spela på politiskt intresse mer än politiker. Kanske skulle jag väva in en gnutta (inte överdrivet) politikerförakt (de håller ju ändå aldrig vad de lovar)
Toreador - Helst inte, men om jag måste så blir det inte förtjusande "Ooooh!" varje gång jag ser en tavla, utan snarare "Ser inte du också det politiska budskapet i tavlan?" och "De politiska undertonerna är så jävulskt påtagliga här..."
embrace 70-tal - Då föddes man mellan 1940-1950. Hippiekulturen skulle bli en ingång i bakgrunden, men som alla förnuftiga torra satirtecknare blir det mer kavaj och ordentlighet nu när man vuxit upp. En självrannsakan till det tidigare livet skulle jag nog spela på.
"Många av mina gamla vänner har dött av sina sprutor. Jag hann klara mig ifrån den skiten innan jag dog."
Det blir lätt stämningsdödande att gå runt och vara glad på vampyrlajv, så jag skulle försöka tona ned glädjen, men inte sudda ut den helt. Det är trots allt ganska behagligt.
Harpya - hmm... beror på hur ni definierat det här. Många lajv jag har varit på så har det här varit en titel precis som seneschal och sheriff, med tillkommande status. Jag ser det hellre som en nedvärderande titel på skvallertackor. Om jag skulle spela den här karaktären och tvingas spela harpya skulle jag bara köra på ett bredare kontaktnät än annars. Han (min karaktär) skulle ha fått harpya-benämningen för att "alla" vet att han känner rätt personer och kan fiska efter information, inte för att folk kommer till honom om upplysningar, eller att han är nyfiken.
Vampyr i 30 år: Visst har det satt sina spår, men han är fortfarande såpass mänsklig att det mänskliga tänkandet inte är främmande för honom. Kanske har det blivit en aningen mer besserwisser-känsla över honom än tidigare, men det skyller han själv på ålder. Visserligen har han upplevt annorlunda saker efter invigningen, men camarillans politik skiljer sig inte värst från människornas. Det är hemlighetsmakerier, brutna löften och lite av en falskhet i livet efter döden också.
(Nu kör jag rollspelet, så får du konvertera till lajvreglerna)
Nature: Curmudgeon (cynisk, letar brister, skeptisk, pessimistisk, kritisk och ifrågasättande)
Demeanor: Judge (Rätt är ju rätt och fel är faktiskt fel. Går på beprövade metoder och försöker hålla sig till någon form av objektiv sanning)
Physical: 3
Social: 5
Mental: 7
Discipliner: hmm... Auspex 2, Presence 1. Om man får fler nivåer skulle jag prioritera: Auspex, Presence och sist (om överhuvudtaget) Celerity
Backgrounds:
Generation 3 (10 alltså)
Contacts 4
Resources 3
Allies 3
Fame 2
Virtues
Concience 3
Self Control 4
Courage 4
Humanity 7
WP 7
Flaws
Prey Exclusion (drogberoende a la heroinister) 1 pt
Sire's resentment 1 pt
Merits
Debt of Gratitude 2 pt
Min sire tycker illa om mig för att jag hjälpte en annan elder att ta makten istället för min sire, typ... ger lite gottgott att spela på och gör att man redan kommer in i vampyrpolitiken.