Nekromanti Hur spelar man?

Krille

Super Moderator
Säg vad jag ska göra, så låter jag bli!

Problemet med "spela vad du vill" är att "vad du vill" ofta är väldigt svårt att greppa utan någonting att greppa tag i. Det är ofta enklare att frångå en typintrig - säg, hemska intriger i hovkretsar med hemliga sällskap som försöker dölja onda adelsmäns illdåd och ogärningar med de söta bonddöttrarna i trakten - än vad det är att komma på en helt ny utan hjälp.

Säg hur och vad man ska spela i Götterdämmerung, så lovar jag att strunta i det och spela som jag vill. Låt bli, och jag har ingen aning om hur jag ska spela i Götterdämmerung, och då spelar jag något annat istället. Till exempel Castle Falkenstein.

Rising

Vila i frid
Re: Säg vad jag ska göra, så låter jag bli!

Säg hur och vad man ska spela i Götterdämmerung, så lovar jag att strunta i det och spela som jag vill.
Beror inte det på öppenheten? Star Wars sade ganska tydligt åt mig att spela som rebell och motverka imperiet, och det har jag bland annat provat, och haft mycket roligt medan jag gjort så.

Det funkar ju att följa rollspelsmakarens vision så länge som det är ett öppet koncept man får förhålla sig till med viss frihet. Eller?

Krille

Super Moderator
Re: Säg vad jag ska göra, så låter jag bli!

"Det funkar ju att följa rollspelsmakarens vision så länge som det är ett öppet koncept man får förhålla sig till med viss frihet. Eller?"

Jupp, men det förutsätter att jag får en vision att ta ställning till. Att uppfinna en egen vision är mycket, mycket jobbigare än att följa eller förkasta konstruktörens visioner.

Och det var väl egentligen det jag ville ha sagt.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Förtydliga gärna..

Eftersom jag har en chans till innan jag blir bannad (efter jag näpsade av Caligula i D&D-forumet) så behöver du inte vara så rädd.

Så här kommer mitt svar;

Alltså en sak ska du ha [censur] klart för dig din [censur]! Du kan ta dina [censur] [censur] och [censur] upp i [censur]. Fattar du? Och om jag någonsin ser sådana här [censur] inlägg igen så ska jag [censur] [censur] ditt [censur] anikte med en rostig [censur].

Ok?!

Hehe.. Närå, jag förstår vad du menar men jag tycker att du luktar pretto och har fel :p

- Vulf

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
*andas lättat ut*

Hehe.. Närå, jag förstår vad du menar men jag tycker att du luktar pretto och har fel :p
Jo då, det är säkerligen jättepretto. :gremcool:

Antar att du och jag här står på olika sidor av gallret så att säga. Förstår också den andra sidan, men tycker nog tvärtom. :gremsmile:

Eksem

Champion
Det hetaste

Fast ärligt, det hetaste är det som Riotminds tänkte göra men aldrig gjorde med DoD6. Att släppa äventyr (gratis på nätet och i tryck) med bakgrundsinformation ihop med äventyret. Det är så jävla grymt. Typ som Barbia och om Trakorien hade kommit i box med Oraklets Fyra Ögon. Med bra planering låta världen växa fram, kanske ihop med en skön kampanj eller nåt. Gör inte Järnringen så här förresten? Jag har inte läst mer än grundboken till Mutant UA själv, så jag vet inte, men jag har fått det intrycket i alla fall.