Hur spenderar man 60 miljoner kr på ett rollspel?

Jocke

Man med skägg
Så du ska göra en TSR alltså? Sveriges svar på bröderna Blume!
Han som hype:ade Warhammer MMOt för er som minns, Peter Molyneux, "tjänsten" som Drakar och Demoner ett tag var, spel som kräver hemliga tärningar (FFG starwars tex), och att bli Zak S osams med folk är andra rättesnören jag kommer hålla mig efter.

entomophobiac

Low Prep High Play
Försöka att inte glömma bort kostnaderna för distribution av 60 000 paket.
Och tryck av allt från tygkartor till kortlekar! För att inte tala om löner till illustratörer, författare, layoutfolk, folk som skall packa 60 000 kuvert med rätt komponenter, etc. En stor chunk av de här pengarna är öronmärkta från första början.

Vimes

Sillkung
Jag skulle bränna nästa alla stålarna på en sjukt bra AI som producerar äventyr att spela direkt ur lådan och som tar hänsyn till tidigare händelser i kampanjen (om man spelar en sådan). 60 millar räcker kanske inte till en fullgod spelledar-AI, men borde kunna räcka till en habil äventyrsförfattar-AI.

Vimes

Sillkung
Jag skulle bränna nästa alla stålarna på en sjukt bra AI som producerar äventyr att spela direkt ur lådan och som tar hänsyn till tidigare händelser i kampanjen (om man spelar en sådan). 60 millar räcker kanske inte till en fullgod spelledar-AI, men borde kunna räcka till en habil äventyrsförfattar-AI.
Den är förstås självlärande så att genre, system och setting på sikt inte spelar någon roll.