Nekromanti hur stor är...

Baron Marak

Swordsman
Lèaram följer ett klansystem, således är de inte adliga. Magikerskola är det inte tal om, Lèaram följer ett klansystem (Finns en liten möjlighet till skola... Men den kommer sen).
Vad som dock kan vara möjligt är att han/hon blir upptagen som lärling åt en druid och lär sig om draken och att utföra enklare mirakel (magi).
Sista utväg är att han skulle bli intagen i Cuvri'an (Eller nåt liknande), ett magikerhus inom Legio Colonan som består av endast alviska medlemmar (plus en drake) som är få till antalet. Består av Sanarialver och någon enstaka Lèaramalv. Dock så måste Lèaramalven vara försiktig och sakna den nationalistiska anda som annars majoriteten av Lèaram har vilken gör dem mistänksamma mot Sanari.
Vad som jag rekommenderar är att du läser en aning om druider och deras tabun, förpliktelser samt ser fördelarna med det hela. Vilket kan vara svårt då du inte får ha pengar, fast det är inte allt.

ja men de vet vel ja me men efter som ja har det bättre stält än normala lèaram alver så trode ja de för de står i alv boken att en och annan lèaram alv kan lära sig magi

Baron Marak

Swordsman
Som druid går det alldeles utmärkt. Kan du politik så går det bra med Legio Colonan också. Det är de ställen du kan lära dig magi på som Lèaram. Plus kanske en eller annan häxa, som jagas av såväl Daaks präster som Tokons medlemmar (Fast kanske inte så aktivt).

Mäster Atrion

Warrior
Ja de kan lära sig magi men då brukar de oftast vara Druider som inte bara sysslar med magi utan även med Riter, sagor, sieri och mycket mer. Däremot så är det ganska svårt (tror jag) för en Learam alv att komma med i någon magiskola i sånna fall skulle det vara något magihus i Consaber men då tycker jag att det är mycket bättre om du utbildar dig till Druid och går Tokons vägar.

Helmgast
Är du assimilerad i Consaber så ska det inte vara så svårt med tanke på ditt höga PSY, men bor du Alarinn får du kanske bli druid (se andra inlägg).