luddwig
Lawful evil
Slutsatsen är alltså att 444 rollspelare i Sverige inte använder Facebook.RedMoon;n271511 said:Om jag också inkluderar Dungeons & Dragons lyfter detta till.. hör och häpna.. 23000.
Slutsatsen är alltså att 444 rollspelare i Sverige inte använder Facebook.RedMoon;n271511 said:Om jag också inkluderar Dungeons & Dragons lyfter detta till.. hör och häpna.. 23000.
luddwig;n271514 said:Slutsatsen är alltså att 444 rollspelare i Sverige inte använder Facebook.
Vi har också en FB-vägrare, 441 då.Måns;n271525 said:Vi har en i vår grupp, så då är det bara 443 kvar. Eller, vi har en till som visserligen har Facebook, men aktiviteten är så låg att jag gissar att inte ens Facebooks marknadsföringsbottar kan hitta honom, så, 442 kvar.
Absolut. Det är något vi pratat om av och till. För länge sedan hade vi en tro om att vi var representativa rollspelare, men det var för typ 15 år sen, i forumets barndom. Men vi fattade rätt snart att vi är en liten klick, med något större räckvidd i hobbyn än vad vårt medlemsantal motiverar.Skarpskytten;n271463 said:Anekdotiskt, igen, men jag vill ändå påstå att rollspelssverige är otroligt mycket större än det här forumet.
wilper;n271447 said:På det gamla forumet lekte vi med ett AB-tal ett kort tag. På samma sätt som matematiker mäter Erd?s-tal eller skådespelare mäter Bacon-tal, mätte vi hur många stegs association det är från någon innan man landar hos Anders Blixt.
Och kontentan var att rollspelssverige är pyttelitet.
Alla som någon gång spelat med mig, eller skrivit i samma produkt som jag har ett AB-tal på högst två, eftersom jag har AB 1.
Vill någon hitta spelare i en stad, eller få en introduktion till någon spelmakare eller podcastare eller vad som är det bara att knysta, det är inte många steg innan kedjan är sluten från start till mål.
Första gången Sverok gick över 100k medlemmar var när några större CS-föreningar hade startats. De hade tiotusentals medlemmar vardera. Rollspel har i modern tid alltid varit en ganska liten del av Sverok-verksamhet, tyvärr.DanielSchenström;n271585 said:Sverok hade väl ca 100000 medlemmar när rollspel och strategispel var de största grupperna och det var ju långt från alla som var medlemmar där. Eller tror ni att vi förlorat en sån stor procent till brädspel, kortspel och dataspel?
Måste man inte vara filmskådis för att ha ett mätbart Bacon-tal? Jag trodde att det var så spelet definierade det.Mekanurg;n271549 said:Totalt meningslös anekdot: Inspirerad av vad Wilper skrev har jag just kollat mitt Bacon-tal -- det blev 4.
Regissörer och andra som jobbat bakom kameran räknas väl också?Oldtimer;n271654 said:Måste man inte vara filmskådis för att ha ett mätbart Bacon-tal? Jag trodde att det var så spelet definierade det.
Oldtimer;n271654 said:Måste man inte vara filmskådis för att ha ett mätbart Bacon-tal? Jag trodde att det var så spelet definierade det.
Det är stort!Mekanurg;n271657 said:Jag har varit med i en teveproduktion tillsammans med Magnus Härenstam, som har Bacon-talet 3.
Aha! Föreningen för fåniga meriter!Mekanurg;n271657 said:Jag har varit med i en teveproduktion tillsammans med Magnus Härenstam, som har Bacon-talet 3.
FFM for the win! :wink:Caligo;n271758 said:Aha! Föreningen för fåniga meriter!