God45
#PrayersForBahakan
Jag tycker det är ganska lätt. Men jag har crashat och brunnit flera gånger och jag har spelat med en hel del GM:ar som bara inte klarar det av olika anledningar. Det verkar kräva en viss talang och en viss mängd övning för att klara av det, för att vara bra krävs det ännu mer. Det finns så klart flera olika spelledarstilar och olika spel kräver olika färdigheter. Men den grundläggande färdigheten verkar ändå vara den samma.
Sedan har vi saker som scenskräck och att man måste kunna improvisera när spelarna hoppar av rälsen (om man ens har en räls och inte bara improvar) och förmågan att reflektera spelarnas input och så mycket mer.
Så hur svårt är det att GM:a? Vad tycker spelledarna här? Vad tycker ni som valt att inte spelleda? Vad tycker ni som försökt och misslyckats?
Sedan har vi saker som scenskräck och att man måste kunna improvisera när spelarna hoppar av rälsen (om man ens har en räls och inte bara improvar) och förmågan att reflektera spelarnas input och så mycket mer.
Så hur svårt är det att GM:a? Vad tycker spelledarna här? Vad tycker ni som valt att inte spelleda? Vad tycker ni som försökt och misslyckats?