Nekromanti Hur vill redaktionen att vi ska diskutera saker?

Jag är nog en enkel människa i många lägen. och i många lägen kan man nog enkel räknas som både dum och godtrogen.
men enklaste lösningen jag kan se är

Respekt. Tänk över det ni läser och även tänk över det ni skriver. Respektera andras åsikter och behandla andra som ni vill bli behandlade.

Men även jag inser bristen i detta. jag önskar det vore så lätt. Vore det så lätt skulle det inte vara ett problem. Så att problemet finns bevisar ju att det inte är så enkelt :)

charl

Veteran
Dante;n158271 said:
Denna redaktör tycker att det är trist med debattörer som, i stället för att poängtera vad de tycker är bra med det de gillar, tar varje tillfälle att kasta skit på det de ogillar.
Problemet är att människor (i allmänhet, inte bara här) har en väldigt stor tendens att inte vara intresserade av att ha den typen av diskussioner. De tenderar att i princip direkt ta slut: "Det här är bra." "Jag håller med." och sen var det klart.

Jämfört med de mängder av sidor av diskussion som människor har när de försöker övertala varandra om att de har fel.

Har ingen lösning att bidra med, tror inte ens det går att göra något åt egentligen, men det känns ändå som en relevant observation.

Detta sagt så är det ingen ursäkt att vara ett arsle. Man kan ha produktiva och artiga diskussioner om varför man ogillar saker också.