Nekromanti Hurra! Drängen sköt inte blankt!

Übereil

Swashbuckler
Korpen said:
Vän av ordning said:
Persson said:
ps. fnöskepräktiga republikaner kan skriva i indieforumet eller läsa aftonbladet istället för att röra sig här.
Vi som skulle vilja ha en valmonarki, då?
Flytta till förendade arabemiraten...

Vad gäller republikanerna så tycker jag att man kan skicka dem till pakistan, alla republikaners drömland.
http://www.nytimes.com/2011/06/05/opinion/05kristof.html
Det är skillnad på folk som inte vill ha en kung och folk som har samma politiska åskådning som det amerikanska partiet vid namn republikanerna.

Übereil, som undrar om det här inlägget är överflödigt

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Aftonbladet?

Persson said:
ps. fnöskepräktiga republikaner kan skriva i indieforumet eller läsa aftonbladet istället för att röra sig här.
Jag måste helt enkelt få reda på varför man som republikan skulle vilja läsa Aftonbladet? Jag misstänker att den tidningen kommer att vara fylld till hälften med nyheter om graviditeten fram tills barnet fyllt 25.

/tobias

Marukusu

Hero
Hur blir det nu förresten med Daniel när kungen dör, jag är faktiskt inte speciellt insatt. Han fortsätter att vara "kunglig höghet" eller "prins" och inte "kung" eller?

"Daniel I" är nämligen paxat av mig själv. There can be only one.

Storuggla

Champion
"Hur blir det nu förresten med Daniel när kungen dör, jag är faktiskt inte speciellt insatt. Han fortsätter att vara "kunglig höghet" eller "prins" och inte "kung" eller?"

Han blir inte kung. Såvida vi inte råddar om i ordningen då det vill säga. Han fortsätter som prins, möjligen prinsgemål eller något sådant suspekt.

Storuggla, bara han inte blir excentrisk

Korpen

Hero
Übereil said:
Det är skillnad på folk som inte vill ha en kung och folk som har samma politiska åskådning som det amerikanska partiet vid namn republikanerna.
Sak samma, det är samma sorts personer i grund.

Übereil

Swashbuckler
Korpen said:
Übereil said:
Sak samma, det är samma sorts personer i grund.
Vänsterpartister, Republicans... same shit, different name!

Übereil

solvebring

Superhero
Får man fråga vad grejen är och varför man bryr sig? Och min fråga är öppen och ärlig, helt ärlig alltså.

Hade Sverige faktiskt styrts av monarker så hade detta varit lite väsentligt.
Fast nu är de ju faktiskt bara galjonsfigurer a la Sverige - vad Pinocchio är för Borås, liksom.

Jag menar, det är inte direkt ett "Lejon från Norden" som ska dra ut i krig och erövra land åt oss, vi snckar om här. Det är ännu ett ansikte i det gråa kungahusledet som kort sagt kommer att vara med på TV några gånger per år, och ge kvällstidningarna något att skriva om när det inte hänt något i världen. Eller?

... solvebring som ärligen undrar varför man bryr sig. Han kan nämligen inte alls förstå hajpen med det kungahus, what-so-ever, i länder där de ändå inte styr.

ermine

Warrior
Själv tycker jag vi har haft allt för få Erik på sistone. Ok, den senaste kanske inte var någon succé, men vore det inte snart dags för Erik XV (som visserligen egentligen borde vara Erik XI eller något åt det hållet)? Det var rätt populärt under vikinga- och medeltiden.

Möller

Hubert Hortlax
ermine said:
men vore det inte snart dags för Erik XV (som visserligen egentligen borde vara Erik XI eller något åt det hållet)? Det var rätt populärt under vikinga- och medeltiden.
Wikipedia said:
He was crowned as Eric XIV, but was not necessarily the 14th king of Sweden named Eric. He and his brother Charles IX (1604–11) adopted numerals according to Johannes Magnus' partly fictitious history of Sweden. There had however been at least six earlier Swedish kings with the name of Eric, as well as pretenders about whom very little is known.
<div style="text-align: right"> Källa
</div>
Erik XIV borde alltså rimligtvis ha varit Erik VII, och den nya knodden kan således bli Erik VIII.

Unfair

Hero
Svarte faraonen said:
solvebring said:
Fast nu är de ju faktiskt bara galjonsfigurer a la Sverige - vad Pinocchio är för Borås, liksom.
Fantastisk liknelse!
Efter allt tjöt i Borås om den fruktansvärda statyn så hoppas jag inte det blir samma kritik till den lille.

Ulfgeir

Swashbuckler
unfair said:
Svarte faraonen said:
solvebring said:
Fantastisk liknelse!
Efter allt tjöt i Borås om den fruktansvärda statyn så hoppas jag inte det blir samma kritik till den lille.
Off topic:
När statyn väl var på plats så tystnade ju det mesta av kritiken. Vilket man inte kan säga om en del annat de ställt ut på gator och torg... Som typ en gul plastsak, eller klädstrecket mellan skorstenarna...

/Ulfgeir

Man Mountainman

Storsvagåret
solvebring said:
...solvebring som ärligen undrar varför man bryr sig. Han kan nämligen inte alls förstå hajpen med det kungahus, what-so-ever, i länder där de ändå inte styr.
Det är väl av ungefär samma skäl som folk firar jul fast de inte tror på tomten.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Vad händer om ungen får något slags handikapp, vilka handikapp är ok och vilka inte?

Koolt med en kung med tourettes syndrom

cogitare

Swashbuckler
Vän av ordning said:
Vi som skulle vilja ha en valmonarki, då?
Skulle man få rösta på vilka valar som helst eller bara knölvalar och delfiner?

Sorry kunde inte motstå... :gremwink:

Cog.

cogitare

Swashbuckler
Marukusu said:
Hur blir det nu förresten med Daniel när kungen dör, jag är faktiskt inte speciellt insatt. Han fortsätter att vara "kunglig höghet" eller "prins" och inte "kung" eller?
Silvia blev ju drottning så varför inte Daniel kung när Vickan blir drottning?

Men jag är knappast påläst utan applicerar bara samma logik bakom att Silvia blev drottning på Daniel...

Cog.