Rickard
Urverk speldesign
Re: En tanke
Ska du vara med och spela Feng Shui, Götterdämmerung eller Svavelvinter på söndag, förresten?
/Han som ibland brukar jämföra delregler i andra system med sitt eget och tänka "Vad mycket smartare jag har löst det i mitt sysem"
Ja, DoD har jag nyligen testat och det har funnits saker man har stört på sig, särskilt att strider har varit så jäkla tråkiga. När det kommer förstärkning i strid så tänker man inte "Åh nej" för att man precis har klarat livhanken och antagligen nu kommer att bli mosad, utan man tänker det för att man inte klarar av att strida mer med det systemet. Vi spelar Döda skogen förresten, där det förekommer mycket strid.Eftersom vi allt som oftast moddar våra spel mer eller mindre så undrar jag om det någon som testat ett spel som ni moddat ganska hårt och sedan gått tillbaka till orginalreglerna?
Ska du vara med och spela Feng Shui, Götterdämmerung eller Svavelvinter på söndag, förresten?
/Han som ibland brukar jämföra delregler i andra system med sitt eget och tänka "Vad mycket smartare jag har löst det i mitt sysem"