Nekromanti Husregler efter Riotminds generösa släpp av DoD

Meluk

Veteran
Hej!
Att RiotMinds visar upp allt gammalt DoD-material är otroligt storsint! Jag hoppas många ungar hittar till rollspelandet runt ett bord som komplement eller alternativ till datorspel.

Genom åren så pratade den grupp som jag spelade i ofta om regler osv, det fanns många idéer. Med tiden har det blivit en egen version av husregler, dvs baserat på DoD. Det mesta som till slut skrevs in i husreglerna är från Expert, Gigant och monsterböckerna. Men det finns även massor av icke speltestade idéer i husreglerna så de vore kul om andra här får ta del av dem och inspireras vidare! Illustrationerna från originalen är dock inte med, utan det är egenritade bilder.

Därför blir det en fråga av detta inlägg. Kan jag lägga upp pdf-en med husreglerna här? Eller var gör jag det lämpligast? Det finns ju även forum som Sverok och ErebAltor.se är någon av de lämpligare?

Pdf:en är 8 MB i Word.docx men 14 MB som PDF. Det är en 327 A4 sidor lång tribut till DoD!

God45

#PrayersForBahakan
Jag vill gärna se det här så utan någon auktoritet så säger jag att det finns en funktion att lägga upp filer när man gör ett inlägg. Det är under rutan man skriver texten i och det står Inläggsval och Filhanterare där :gremsmile:

Sodivra

Champion
God45 said:
Jag vill gärna se det här så utan någon auktoritet så säger jag att det finns en funktion att lägga upp filer när man gör ett inlägg. Det är under rutan man skriver texten i och det står Inläggsval och Filhanterare där :gremsmile:
Fast vår filhanterar tar max filer på 0,5 megabyte.

Jag kan rekommendera Dropbox eller Scribd för att ladda upp och sprida dokument:
http://www.scribd.com/
https://www.dropbox.com/ (Lägg filen i Public-mappen)

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Meluk said:
Hej!
Illustrationerna från originalen är dock inte med, utan det är egenritade bilder.
Har just öppnat dokumentet, men det jag säga i alla fall är ett det är riktigt snygga bilder.

cogitare

Swashbuckler
Wow, över 300 sidor! Det är ju som ett helt eget spel i sig själv. Ser skitsnyggt ut!

Utan att ha kollat så undrar jag hur mycket av DoD:s regler som finns kvar om ni husreglat ihop 300+ sidor. Får mina egna husregelsdokument att blekna i jämförelse :gremsmile:

Cog.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Cogitare said:
Wow, över 300 sidor! Det är ju som ett helt eget spel i sig själv. Ser skitsnyggt ut!

Utan att ha kollat så undrar jag hur mycket av DoD:s regler som finns kvar om ni husreglat ihop 300+ sidor. Får mina egna husregelsdokument att blekna i jämförelse :gremsmile:

Cog.
Det är ju inte 300+ sidor husregler, utan ett helt rollspel.

cogitare

Swashbuckler
Hans E Magnusson said:
Det är ju inte 300+ sidor husregler, utan ett helt rollspel.
Jo men han kallar det ju själv för husregler. Därav att jag skrev som jag skrev.

Cog.