Willie Garvin_UBBT
Warrior
Jag undrar vad ni andra kommer att köra med för husregler till DoD6? Jag hade tänkte att använda följande:
1. Spelarna skapar sin rollperson på YN lärling i stället för amatör. Detta för att jag personligen tycker att spelarna bör kunna få ha lite fler färdigheter och dessutom kunna ha mer i Fv 5 i dem.
2. Vad det gäller antal attacker och parader får alla yrken möjlighet att ha fyra parader och pareringar. Yrken förutom krigare begränsas ju ändå när de får mycket färre SK-poäng att placera ut vid nivåhöjning.
3. Begränsingarna i vapen och rustningar kommer jag nog inte att använda alls. Är tjuven så dum att han försöker smyga i plåtrustning får han skylla sig själv.
4. Vikterna på vapen och rustningar kommer jag att justera nedåt.
Nu till frågorna:
1. Hur fungerar färdigheten slagsmål. Vilket FV är det man använder för att attackera/parera? Om det är slagsmål FV:n, hur många attacker/parader har man då på en runda?
2. Är det meningen att magiker och präster ska bli übermäktiga? En magiker på hög nivår har ju mycket större möjlighet att ta död på monster än vad en krigare på samma nivå har. Detta leder mig osökt in på nästa fråga:
3. Varför gör inte krigare på höga nivåer mer skada? Om en krigare skulle slåss mot en drake skulle han ju få stå och banka på en drake i en vecka för att nöta ner alla drakens kp.
Ja det var väl allt
Willie - som numera har en av Peter Bergtings bilder som skrivbordsunderlägg
"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Willie Garvin on 2001-01-06 02:41.</EM></FONT></P>
1. Spelarna skapar sin rollperson på YN lärling i stället för amatör. Detta för att jag personligen tycker att spelarna bör kunna få ha lite fler färdigheter och dessutom kunna ha mer i Fv 5 i dem.
2. Vad det gäller antal attacker och parader får alla yrken möjlighet att ha fyra parader och pareringar. Yrken förutom krigare begränsas ju ändå när de får mycket färre SK-poäng att placera ut vid nivåhöjning.
3. Begränsingarna i vapen och rustningar kommer jag nog inte att använda alls. Är tjuven så dum att han försöker smyga i plåtrustning får han skylla sig själv.
4. Vikterna på vapen och rustningar kommer jag att justera nedåt.
Nu till frågorna:
1. Hur fungerar färdigheten slagsmål. Vilket FV är det man använder för att attackera/parera? Om det är slagsmål FV:n, hur många attacker/parader har man då på en runda?
2. Är det meningen att magiker och präster ska bli übermäktiga? En magiker på hög nivår har ju mycket större möjlighet att ta död på monster än vad en krigare på samma nivå har. Detta leder mig osökt in på nästa fråga:
3. Varför gör inte krigare på höga nivåer mer skada? Om en krigare skulle slåss mot en drake skulle han ju få stå och banka på en drake i en vecka för att nöta ner alla drakens kp.
Ja det var väl allt
Willie - som numera har en av Peter Bergtings bilder som skrivbordsunderlägg
"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Willie Garvin on 2001-01-06 02:41.</EM></FONT></P>