Husregler och grejer
Jag bifogar en fil med mitt tilltänkta Grundchans system som ingen verkar tycka om.
Därtill har jag två regler att tillföra.
1) NeoTechs regelsystem för avståndsstrid är mycket bra genomfört och stiligt. Det för närstrid är däremot inte lika starkt, av förståeliga skäl. Ett ganska stort problem har dock uppstått i och med att trots att 2 närstrids kombattanter är jämnbördiga så kommer den med högst TO (om det så bara skiljer på 1 poäng) att ha ett ganska stort övertag. Därför har jag infört regeln om...
Varierad TO i närstrid
I början av varje runda. Slå 1T20 för varje närstridskombattant. Addera resultatet till kombattantens TO för ett nytt temporärt TO varje runda.
(Om TO varierar mer än 20 så är det inte nödvändigt att slå en tärning)
Denna regel medför att två st jämnbra kämpar kommer att få en mer rättvis chans mot varandra, medans en 4:dans Senshido mästare jämnt kommer att ha övertaget över en buse från Berlin med en rostig kniv.
2) Visst är det lustigt att man kan blöda flera liter blod i Neotech utan att få några som helst svårighets ökningar på sina slag.
Man har tappat 2 liter blod, men man kan bannemig springa ett Marathon, eller hacka Europols centraldator.
Känns som att nåt är lite trasigt va ? /images/icons/wink.gif
Regeln om utmattande blodsförlust
Man kan aldrig ha mindre utmattning än man har blodförlust.
Har man alltså tappat 15 kryss blod, ja då har man också 15 kryss långtidsutmattning. Dessa försvinner i samma takt som man återhämtar sin blodsförlust. Så det är nog klokt att markera dom på något annat sätt än vanlig långtidsutmattning. Kanske med en cirkel istället för ett kryss eller nåt...
Lycka till med sidan !