G
Guest
Guest
ja kom på igår en perfekt sak... en huvudtabell...som i eon... men... mycket bättre... så här funkar den...
-------->> (c) <<---------
man slår en gång på alla grundfärdigheterna, och för varje färdighet man lyckas me får man 1T10... så om man klarar 5 får man 5T10.
sen slår man med sina tior på en huvudtabell som ser ut ungefär såhär...
nackdelar
1 någon nackdel
2 någon nackdel
3 någon nackdel
4 någon nackdel
5 någon nackdel
6 någon nackdel
7 någon nackdel
8 någon nackdel
9 någon nackdel
ägodelar
10 någon pryl
11 någon pryl
12 någon pryl
13 någon pryl
14 någon pryl
osv osv osv
så blir det bättre o bättre ju högre upp (eller ner) man kommer och varje tiorad e en sak tex 1-10 en sak 11-20 en sak 21-30 en sak... och det finns åtta olika (8 grundfärdigheter). så om man klarar EN grundfärdighet får man bara EN T10 som garanterat blit en nackdel eftersom att de första 10 e nackdelar, och ju fler lyckade slag ju längre upp kommer man. om man får ett perfekt slag på en färdighet får man 2T10 istellet ör en, sen övet de 80 sakerna finns ett par DUNDER saker som man bara kan få om man fick ett perfekt slag, och bra resultat på tabellen.
hur många slag man får sla vet jag ennu inte men jag tror att alla grundegenskapsvärdena delat med 16 blir bra. asså högst 10 gånger.
/jenz
-------->> (c) <<---------
man slår en gång på alla grundfärdigheterna, och för varje färdighet man lyckas me får man 1T10... så om man klarar 5 får man 5T10.
sen slår man med sina tior på en huvudtabell som ser ut ungefär såhär...
nackdelar
1 någon nackdel
2 någon nackdel
3 någon nackdel
4 någon nackdel
5 någon nackdel
6 någon nackdel
7 någon nackdel
8 någon nackdel
9 någon nackdel
ägodelar
10 någon pryl
11 någon pryl
12 någon pryl
13 någon pryl
14 någon pryl
osv osv osv
så blir det bättre o bättre ju högre upp (eller ner) man kommer och varje tiorad e en sak tex 1-10 en sak 11-20 en sak 21-30 en sak... och det finns åtta olika (8 grundfärdigheter). så om man klarar EN grundfärdighet får man bara EN T10 som garanterat blit en nackdel eftersom att de första 10 e nackdelar, och ju fler lyckade slag ju längre upp kommer man. om man får ett perfekt slag på en färdighet får man 2T10 istellet ör en, sen övet de 80 sakerna finns ett par DUNDER saker som man bara kan få om man fick ett perfekt slag, och bra resultat på tabellen.
hur många slag man får sla vet jag ennu inte men jag tror att alla grundegenskapsvärdena delat med 16 blir bra. asså högst 10 gånger.
/jenz