Drakar & Demoner 84–91-mix: Det har en genomfet tradition i Sverige så allting har en gosig nostalisk lyster, allt går att komma över begagnat eller numera genom webben per PDF, det är på svenska så ingenting behöver översättas eller diskuteras rent språkligt, det är BRP och därför väldigt lättspelat och lättmoddat, det är trevlig mixfantasy till vilken jag kan lägga till och dra ifrån precis vad fan jag vill, jag har spelat Drakar & Demoner sedan jag började spela, 2001, så jag kan inte känna mig mer hemma, de flesta har spelat någon version av det och vet precis hur det funkar, det har alltid burit med sig snygga illustrationer och en anda smittad med både humor och svärta. Mer välkant, alltiallo och husregelvänligt kan väl ett spel möjligen inte vara?
Fantasy! Utöver det faktum att jag tröttnat på de stora T6-pölarna som imho är grymt omsidiga, är det mesta med Fantasy! bra från början till slut. Det är kort, det är enkelt, det lämnar mycket åt fantasin, det är oldschool, det har snygga odeviantglättiga illustrationer som är svincoola – det kan vara precis vad du själv vill ha och det med enkla medel.
(Jag har inget "favoritspel" – jag har spel jag är mer bekväm med, som alltid funkar, som alltid kan spelas med kort varsel, utan huvudvärk.)