Nekromanti Hypotetiska tankelekar

Man Mountainman

Storsvagåret
Dnalor - Jag älskar den här grabben!

Kärleken är besvarad. puss.

Han hittar på projekt med lillfingret som får Risings eviga idébajsande att verka som just det - bajsande.

Amen lilla vän, nu överdriver du väl ändå lite. Jag brukar ju få extrem prestationsångest varje gång Rising bajar fram något fantastiskt projekt ur armhålan.

Jo, Dnalor är kungen, för han orkar fortsätta med sina idéer, jobba åt andra i otrolig hastighet och aldrig sakta ner (okej, iblaaaand då...).

Du blandar ihop mig med Krille. Jag får aldrig någonting gjort, tycker jag.

dessutom är han Damernas Man, hear, hear!

Tja, det kan jag ju inte neka till. :gremcool:

Morgoth

Swashbuckler
Prestationsångest? Inte rampfeber, då?

Amen lilla vän, nu överdriver du väl ändå lite. Jag brukar ju få extrem prestationsångest varje gång Rising bajar fram något fantastiskt projekt ur armhålan.

Jao, precis, han bajar och du tänker. :gremsmile:
Allvarligt talat -desto större utmaningen, desto bättre prestation, och eftersom Rising är så äckligt van vid att spruta idéer, får det dina guldkorn att verka mycket... mer... gyllene.

Du blandar ihop mig med Krille. Jag får aldrig någonting gjort, tycker jag.

Äh, lägg en fjärt. Alla har vi vår tid i rampljuset, och jag tycker bannemig att det här är din. Japp! Dnalors Era! Luleås stormakt! Eller nått...

/Mogge

Man Mountainman

Storsvagåret
Mina femton minuter

Alla har vi vår tid i rampljuset, och jag tycker bannemig att det här är din.

Tja, om det här är min tid i rampljuset så får jag väl skynda mig att göra klart något av mina projekt, så att rampljuset inte gått över till någon annan när jag väl har något att visa upp. :gremwink:

Rising

Vila i frid
Ha ha! [ANT]

"Jao, precis, han bajar och du tänker."

*asg* En perfekt förklaring! Touché!

Mogge vet minsann vad han talar om. *Gillar också Dnalors klur* Tokiga landet! Tokiga landet!

/Rising
som låter meddela att han verkligen inte har gett upp CCC-projektet, utan fortfarande pular med lite allt möjligt CCC-relaterat när tid ges.

Ymir

Liten kantbaron
1: För att vi är Sveriges intellektuella elit, givetvis :gremwink:

Plus då att jag tycker om folket här mycket.

2:
VD: Undertecknad, givetvis.
Ångestkonsult: Överflödigt, there can be only one
Konceptspånande: Rising, Morgoth, Storuggla
Kampanjvärld: Serek Mörke, walium, DanielSchenström, samt alla andra här omnämnda
Konsult av första rangen: Kornella
Tortyrkonsult: Lycan (forntida forumbesökare)
Regelverk: Krille, Rising, valda bitar av Neogames
Språkkonsult: MrChina
Bollplank och levererare av vulgära skämt: Eleas
Allt-i-allo: troberg
Designer: Yyrkoon
Illustratörer: Öppet tills vidare
Webbchef: Gardener
Vampire-konsult och levererare av cynismer: Exterus
Indoktrinering/vägledning av nybörjare: grottrolletNaug
Maskot: Första Snön

...med reservation om jag nu glömde bort någon som förtjänat ett omnämnande.

- Ymir, för trött för att motivera sina val.

Berserk

Warrior
1. Varför består hela arbetsmarknaden av forumsmedlemmarna?
För att företagets ledare (en okänd miljonär som agerar från skuggorna) själv är forumit, en väldigt inskränkt sådan till på köpet, och har insett (eg. själv tänkt ut) att alla forumiterna är upplysta och inspirerade själar, bestänkta med rollspelsgudarnas egen helgade själakraft, och att alla andra är förtappade.

2. Vilka skulle du anställa för de olika befattningarna och varför?
VD - Legioth. Han får ta hela smällen när företaget går under, dels ekonomiskt, och dels eftersom sanningen uppdagas om de mörka hemligheter som förvaras djupt nere i företagets arkiv. Det är han förtjänt av. :gremsmile:

Författare och spelskapare: Glomer och Warmoose. Känner dem inte men de kan ju vara bra på sådant. Men om de inte är det så spelar det inte heller så stor roll. VD:n tar ju som sagt smällen.

Tecknare: Bigtimekiller. Därför.

PR-konsult: Bajsätaren No1. Redan hans namn strålar ju av karisma! :gremwink:

Företagets ansikte utåt -på Hawaii: Berserk. Jag är bra på att dricka goda drinkar och ser ok ut i bermudashorts. Dessutom tar jag ansvaret för att provflyga företagets Jet.

(Om någon undrar varför jag önskar Legioth detta öde, så kan jag säga att vi är så pass bra bekanta att han troligen inte kommer att söka upp mig med ett glödgat järn efter detta.)

Johan K

Gammal & dryg
Hemmm !

Jaru, bra fråga !!
1) Vette tusan, faktsikt.. Har inget svar på det.. Eller så missförstog jag frågan..

2) Berting, Krille, Anders Blioxt skulle vara med. Sen så finns det en hel bund här på forumet som är trevliga & som jag skulle vilja ha som referensgrupp & bollplank.

Morgoth

Swashbuckler
Rising D20

*asg* En perfekt förklaring! Touché!

Nåja, nu menar jag ju inte att dina idéer är skitdåliga, eller av avträdesodör, men de har liksom blivit sprallnormen här på forumet. Sitter man bilden och funderar på vad man ska teckna, kan man alltid rita något roligt till Eskapix -om man inte har något för sig kan man ju spela Pookafiktum med kompisarna. Det är så det funkar på Den Spralliga Sidan.

Så Rising är den spralliga rollspelsvärldens D20. På gott och ont. Han bajsar kvalitetsprodukter... men är det verkligen nyttigt? o_O

/Mogge, konspirationsteoretiker

Insignia

Swashbuckler
"Insignia - Sveriges Hilary Doda. Bokbindare. Skicklig författare och tecknare. 'nuff said."

Oj, jag blev omnämnd! Tack så mycket :gremlaugh: Vem är Hilary Doda? :gremconfused:

Insignia

Swashbuckler
"Bokbindning (de får ju inte rymma de små rackarna): Insignia"

När jag är klar med skolan kommer jag aldrig att vilja ta i en bok igen, så jag skulle nog vara tvungen att avstå ^_^ Jag är redan så deprimerad att jag håller på att bli psykotisk (mer än vanligt, alltså) ^_^ Snart kommer jag att skjuta någon ^_^

Storuggla

Champion
HIllary Doda jobbar på Dream Pod 9, om jag inte missminner mig. Och har varit med och knåpat på Tribe 8, Jovian Chronicles och allt vad deras spel nu heter.

Storuggla, bankar huvudet i bordet

Morgoth

Swashbuckler
Badam-dabam!

HIllary Doda jobbar på Dream Pod 9, om jag inte missminner mig. Och har varit med och knåpat på Tribe 8, Jovian Chronicles och allt vad deras spel nu heter.

Dessutom leder hon världens fräckaste tjejspalt i The Pyramid och är allmänt aktiv på RPGnet.

Storuggla

Champion
Re: Badam-dabam!

"Dessutom leder hon världens fräckaste tjejspalt i The Pyramid och är allmänt aktiv på RPGnet."

Det enda bra med rpg.net är att läsa Justin Bacons inlägg. Totalt sanslösa, man uppskattar verkligen det här forumet efter att ha läst där ett tag... ^_-

Storuggla, erkänner att han läser nyheterna också

Nightowl

Champion
Racka inte ned på rpg.net!

Jag träffade min pojkvän i deras slaskforum! Det uppväger allt elände! :gremmad:

ObTopic: Troberg ställer alldeles för seriösa frågor! Jag är redan med i ett gäng som ger ut rollspel, och nästan alla har användare här! :gremfrown:

Erik

Troberg

Sinister eater
Re: Racka inte ned på rpg.net!

Troberg ställer alldeles för seriösa frågor!
Det måste vara första gången någon har sagt det om mig!

Egentligen så startade jag mest den här tråden för att folk skulle kunna klappa varandra i ryggen och tycka att vi är jäkligt bra. Dessutom tänkte jag att den skulle kunna vara en kul introduktion till de mer ökända personligheterna för nybörjare.

Nåja, har jag sabbat mitt rykte som kungen på OT så får jag väl göra det rejält. Seriös tråd på väg på rollspelsforumet...

Be afraid, be very afraid...

Snow

Swashbuckler
Äh, skojade bara... Jag skulle vara SL och lira med Snow, Eksem, Feliath och Feuflux. Varför? Jo, Snow är cool, Eksem är soft, Feliath och Feuflux har jag lite svårt att skilja på, men de verkar balla båda två.

Det låter coolt! Jag är på! :)
:gremcool: