Rollpersonsdödar?
Vart ska jag börja....
En gång i tiden, under mitt första rollspelsmöte, så fanns det en vanar som jag icke minns namnet på. iaf var han krigarpräst som yttrade sina första (och sista) ord såhär: JAG TAR HONOM SJÄLV!!!! Följande stridrunda låg han på backen med ett blödande sår i låret. Från det rollspelsmötet HATAR jag ulvar
En annan av mina karaktärer var en kraggbarbar med ett typiskt kraggsvärd som var magiskt på så vis att det gjorde... extra skada och nån grym effekt tror jag. Då han och hans vänner befann sig i en skog (minns ej vilken), kom han på den briljanta iden att fara ut och jaga, eftersom de var ganska hungriga och inte hade ätit ordentligt på ett par dar. Sagt och gjort han gick ut och letade efter spår. Det första spåret han hittade var stora med tre långa klor. Han bestämde sig för att leta efter nåt annat, eftersom han inte hade tänkt jaga farligt storvilt. Han började alltså spåra igen, denna gång i en annan del av skogen. Han hittade samma sorts spår IGEN! Jaja tänkte jag, det finns väl bara såna djur i denna sadistiska SLskog. Så han tog fram bågen och smög närmare. Eftersom han misslyckades med ett smygaslag fick han 2 minuter senare 150 kg hyggelmonster i ansiktet
han lyckades dock slå ner monstret, fast han hade ca 24 i blödningstakt när han stapplande kom tillbaka till lägret och blev förbunden. Tur att man var en fetKragg med massor i chockvärde
. Men nästa dag var hungern ännu större, och man beslöt att hela teamet skulle dra ut och jaga. Självklart hittar vi denna gång en ulv (hata), som stog och betraktade oss med morrande käftar. äh vafan tänkte jag, nu ska fanskapet dö! Således sprang kraggbarbaren rakt in i ett Språng från ulvens sida, som självklart träffade rakt istrupen och han dog snabbt av blodförlust medans kompisarna dängde ulven.
Notera även att SL fick resultatet Hyggelmonster två gånger i rad på tabelln för vilt i Riddaren. Chansen för att få det resultatet EN gång är 2%.
Jag hade även en gång i tiden en Thismalv, som dock blev dödad efter ca 2 timmars spelande av en liten Heneaalv som hoppade upp och stampade in sitt spjut i mitt hjärta när dom överföll oss i sömnen... enda gången jag hann ta av mig min rustning i alvglas
En annan intressantrp var en magiker med aspekterna heliotropi och pyrotropi.
Resten av spelgruppen jagade en annan magiker om jag minns rätt, och behövde lite magisk expertis till hjälp. De erbjöd mig nånting kring 10 silver som belöning, vilket min rp tyckte var alldeles för lågt. Därför försökte han väva effekten Utstråling elr vad den heter, den ger iaf lättare på övertalaslag.Jag tror att svårigheten låg på ob3t6 eftersom jag gjorde det dolt, och självklart fumlas detta slaget och en Helion hoppar fram. Jag försöker kontrollera denna, men det misslyckas och den försöker bränna ihjäl mig. Den lyckas dock inte, men det var näära
. Iaf slutade det hela med att jag för tredje gången tände på mig själv med pyrotropi, och till slut dog jag av brännskadorna. Det hör även till saken att min "kompis", en kraggbarbar, hade tänkt dämpa min smärta när jag låg medvetslös mitt ute i skogen. Han började därför söka efter helande växter, med sina 15 i söka och växtlära. självklart fumlar han och hittar istället krippsav, som är en av de bäst verkande nervgiften i Mundana. Anteckna 47 poäng Smärta, käre rp!
En annan rolig rollperson var Dirkh, en Roghandvärg som redan tidigt in i spelet (ca 2-3 timmar) fick en yxa i huvvet. 14 skada. Vilken extraskada (körde med Eon 2 då)? jo, självklart Hjärna
. Eftersom han var en dvärg med ûberattributer (fattar inte hur jag kunde få 23 i STY, 22 i TÅL och 19 i VIL) överlevde han dock, och fortsatte marschera utan bandage
. Tyvärr fick han ca 1 vecka senare en tentakel med gift i huvvet, och extraskadan på den blev.... Hjärna!
. Han överlevde dock även denna behandling, och då hans "kompis" (samma som gett magikern krippsaven förresten) gav honom förgifta mat hade han redan 46 trauma. Det höll på att gå åt helvete ínnan vi kom på att man skulle slå TÅL slag för gifteffekt (tack Chakka Khan). Så han överlevde mycket, men han blev lämnad i nån kampanj som aldrig blev fullföljd.
Den sista rpn jag ska berätta om var en cirefalier med skugglandsblod i ådrorna, som dessutom var vapenmästare. Han hade på egen hand spöat ner en varulv som regenerade (vet inte om varulvar gör det normalt) sina sår några sekunder efter dom tillfogades. Han höll på att dö pga av all långtidsutmattning han fick, inte av såren
. Iaf så dog han när han och en kraggbarbar hade en liten tvist om huruvida man skulle slakta vänliga magiker utan anledning elr inte. Jag högg av kraggbarbarens arm med ett snabbt hugg (36 skada med ob4t6
) men tyvärr blev han sur och tog upp andestrid med mig när han hade dött.
Det var väl ett par stycken avv mina rps, dock inte ens hälften av alla som dött på absurda sätt. Hoppas detta inlägg inte blev allt för långrandigt.
//Bearmeister