Nekromanti i väntan på nästa pappersbunt...

Kiridon

Veteran
hej och hallå....

jag och ett gäng spelare spelar just nu lite dod6 första utgåvan. Men jag har vissa saker om trudvang som ligger i totalt mörker för mig. t.e.x områdena i västra världen: Är dom civiliserade i jämförelse med osthem som i boken framställs som värsta mörkerlandet.

Vad hände med alverna och hur funkar deras samhälle?

antagligen finns detta inte nerdokumenterat men om någon dod6 räv suttit och skrivit något bra så skulle jag gärna ta emot det.

All info tas gladeligt emot... :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Hemm, bra frågor...
Det står väll lite om de olika länena i den reviderade utgåvant. Senså är ju Mittland på G ju.
Det finns hu en del trevliga sidor där du kan tänkas hitta lite info. Kan rekomendera Det Svulnta Svinet, Slurk:s(Han:s sida) & Rustningskamnmaren. Alla de länkar ska finnas här på wrnu & de inehåller en del nyttigheter !

Kiridon

Veteran
Re:kom på en fråga till

Jag kom på en fråga till
Är snösaga ett gigantiskt äventyr eller en flerdelad kampanj...

Som :gremconfused: något liknande soluna?

(soluna är en stor kampanj i många delar...)

Johan K

Gammal & dryg
Re:kom på en fråga till

Snösaga är i princip en fortsättning på Vildhjarta, som i sin tur vämdes upp av Vinterskogens hemlighet.
Själva Snösga är uppdelat i några akter.. Sedan så är Eldsjäl en fristående förtsättning på Snösaga.

Hoppas att du finner mycket nöje i äventyren, jag gjorde iaf det med Vinterskogens Hemlighet & Vildhjarta.

Kiridon

Veteran
ok

jag spelar vinteskogens hemlighet just nu och har spelat det med några andra förut... Jag gillar det och om snösaga och vildhjärta är typ samma så lär dom hålla stilen...

NecTech

Swordsman
Re: ok

Måste väl göra dig besviken. Vildhjärta e ett bra äventyr som skilljer sig frå mängden och ger SL en massa intressanta uppslag och kan twistas i all oändlighet [nästan]. I Vildhjärta finns också en mycket bra atmosfär som är klart underhållande...

Snösaga däremot börjar bra men slutar dessto sämre. Jag vill inte avslöja vad som händer med gillar man äventyr där går omkring fram och tillbaka för att mot slutet slåss mot en hemsk best som man möter efter lång tids promenerande i den obligatoriska labyrinten så kanske Snäsaga e något för dig...

MVH
Necrotech - Min åsikt, din är säkert en annan...