Nekromanti I väntan på ... nästa speltillfälle med Western

The_Gorger

Hero
Vår spelgrupp har just spelat "I väntan på döden", med mig som SL. Det var alldelens underbart! Vårt första spelomgång med western. Vi har precis kommit fram till ögonblicket där slutstriden ska börja. Och då hände något underbart. Vi har spelat i ca 3-4 år Eon1&2, mutant ua, neotech2 och dod, och jag har aldrig sett något liknande. En person gav upp sitt personliga intresse att vinna för att skapa stämning och efter detta blev alla (nästan) helt vilda av lycka och stämning. Istället för att skjuta ut hjärtat efter att ha siktat ett bra tag skjöt han av ondingens hatt. Kan verka simpet, men det var fantastiskt.

Storuggla

Champion
"Istället för att skjuta ut hjärtat efter att ha siktat ett bra tag skjöt han av ondingens hatt. Kan verka simpet, men det var fantastiskt."

Ahh, våld mot huvudbonader. Westerns ädlaste ingrediens :gremwink:
jag vet inte varför, men jag har märkt att just den sortens stilande är vanligare i Western än i andra rollspel, i alla fall enligt min referensmall.

Storuggla, Fearsom Jake Ike's bane-to-be

Matt Evans

Veteran
Å andra sidan är det ju svårt att göra hål i en hjälm med pilbåge eller slunga :gremgrin:

Lättare för en kula i en stetson eller liknande :gremwink:

// Matt Evans

Storuggla

Champion
Hehehe, förvisso sant. Sen har ju Western ett system där man mycket väl kan sikta på magen och träffa hatten. Och då är man ju dum om man erkänner det för skurken, han ska väl svettas lite han också? :gremgrin:

Storuggla, pang-pang

Storuggla

Champion
Re: Levande, död eller levande död? [OT]

"Har du inte fått död på honom än?"

Näe. Han kan knappt röra högra armen på grund av alla kulor som slagit in i den, but h's still going strong! :gremshocked:

Storuggla, yiiihaa