Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Vilket spel borde jag skrivprioritera: Wolframfästet eller Saga Okeanos?
Wolframfästet! Jag och gruppen gillade det när vi spelade, och jag är fortfarande grymt nyfiken på de delar vi inte sett eller läst!Mekanurg said:Vilket spel borde jag skrivprioritera: Wolframfästet eller Saga Okeanos?
Bra poäng. Röstar också på Okeanos. (Om man inte får rösta på båda... )Wulfrik said:Saga Okeanos!
... Och jag ser det i allmänhet roligare att ett redan existerande spel breddas och utökas än ännu en oneshot.
Ska säga att det här är en stark anledning till varför jag röstar som jag gör. På Wolframfästet, alltså. Dels för att det finns för få tradspel som är kampanjfokuserade, men framför allt för att jag bara stödköper fantasyspel för att vara snäll mot skaparna, medan jag köper scifispel för att jag hoppas få möjlighet att spela dem...Wulfrik said:Men ja jag föredrar också fantasy
Absolut inte. Det finns ett underskott på breda regellätta svenska fantasyrollspel som är aktiva. Eon går bort av dess bökiga regelsystem och DoD (som ockå känns bökigt i regler) har blivit en betalbok på html samt att det är väldigt nischat (även om det är den bästa setting som kommit på svenska). Därför borde Saga ta vid och bredda sig och utökas för att täcka fler subgenres.krank said:Plus att det redan finns alldeles för många fantasyspel.Wulfrik said:Men ja jag föredrar också fantasy
Du vill påstå att det ser bättre ut på Sci-fi fronten?Absolut inte. Det finns ett underskott på breda regellätta svenska fantasyrollspel som är aktiva. Eon går bort av dess bökiga regelsystem och DoD (som ockå känns bökigt i regler) har blivit en betalbok på html samt att det är väldigt nischat (även om det är den bästa setting som kommit på svenska).
Med andra ord blir debatten om fantasy eller ej irrelevant eftersom båda är fantasyspel med olika inriktningar, egentligen. Så misstro inte WF's förmåga. =)Mekanurg said:Detta är science fantasy, inte science fiction.
Siggmaterial.krank said:Feck, jag bryr mig inte. Tro vad du vill.