Mogger
Hipsteranka
Western är rätt svar.
I Western måste man ju ha en sådan där röd union suit, komplett med lucka där bak.I Westerns (4) utrustningslista finns korsett, underkjol och underställ, så jag gissar att det är ett spel om underkläder? Vapenfetischism och våld, huvudbonader och underkläder.
Sen är det väl bara en tidsfråga innan det kommer ett romantasy-rollspel. Och jag tjuvläste några sidor i en romantasy-roman på Akademibokhandeln en gång, och där fanns ord som jag aldrig sett i en fantasybok förr, trots att jag läst fantasy sedan 1982. Som "trosor". Och ord som jag inte kan skriva här, för det är ju ett familjevänligt forum och jag är dessutom en pryd person. Men av de där sidorna att döma så är underkläder viktiga i romantasy, framförallt att karaktärerna kan ta av dem vid lämpliga tillfällen. Och möjligen ta på dem, men jag vågade inte läsa längre så det är oklart om just det spelar någon roll i romantasy.
I verkliga världen är ju val av underkläder något många människor lägger en del tankemöda bakom.Jag brukar vara en sån som faktiskt funderar över hur mina rollpersoner är klädda, men jag tror aldrig jag funderat över deras underkläder.
Harnmaster has pretty extensive lists of clothing items and fabric types. When I was introducing the game to two people, they decided their goals would be to get outfits of the most expensive clothes they could buyVänta... använder folk kläder i rollspel? Trodde folk bara använde rustning och dylikt för det är ju det enda som ger siffror på pappret...
Men står det vad för slags underkläder man har då? För nånstans där mellan senmedeltid och typ 1800 nånting hade väl många mest bara lång skjorta eller särk. Så det är inte nödvändigtvis kalsingar man får för pengarna.I texten anges specifikt att underkläder görs av linne och de finns att köpa i utrustningslistan. Man kan absolut föreställa sig en situation där rollpersonens sociala manövrerande hänger på att ha rätt slags underkläder på sig när hen möter friherren / friherrinnan si-eller-så för en tête-à-tête.
Ja, tidigmodern tid är något av ett lågvattenmärke på underbyxfronten. Som vi kan se på detta porträtt av Jean-Baptiste Belley kunde det ibland bli tämligen avslöjande:Men står det vad för slags underkläder man har då? För nånstans där mellan senmedeltid och typ 1800 nånting hade väl många mest bara lång skjorta eller särk. Så det är inte nödvändigtvis kalsingar man får för pengarna.
Snälla nån, vilken revolverman har INTE utkämpat en eldstrid klädd i en Union Suit i röd flanell med halvknäppt baklucka?Även i Western måste det väl finnas underkläder att se på bordellen eller i Can-Can-show?
Sätter en femma på att konstnären fick bra betalt.Ja, tidigmodern tid är något av ett lågvattenmärke på underbyxfronten. Som vi kan se på detta porträtt av Jean-Baptiste Belley kunde det ibland bli tämligen avslöjande:
Bra poäng! Och nej, så vitt jag kan se skriver de inte uttryckligen hur underkläderna är utformade.Men står det vad för slags underkläder man har då? För nånstans där mellan senmedeltid och typ 1800 nånting hade väl många mest bara lång skjorta eller särk. Så det är inte nödvändigtvis kalsingar man får för pengarna.