Nekromanti I want more WAAARRR!

Jaggernaut

Hero
Inbördeskrig

Såvitt jag minns rätt så har den senaste kungen i Consaber ställt till med en del då han retat upp tokon i norra Consaber. Han vägrade att svära en ed till draken (tokons gamla tros gud) då han kröntes (såvitt jag minns rätt).

Fast det kanske var ett dåligt förslag i och med att Thalamur säkerligen skulle ta tillfället i akt och attackera Consaber, förutsatt då att de inte får problem med raunlänningar eller något :gremwink:

Jaggernaut

Hero
Inte för att jag vill förstöra (SPOILER)

Jag antar att du inte har legender & hemligheter i din ägo. Där står det nämligen ett och annat om Jargus.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Ett är att han regerat 131 år som Jargiens kejsare och troligtvis kommer att sitta på posten länge till (han lär inte dö av ålder). Sen har jag väldigt svårt att tro att han skulle dö av en bägare gift eftersom han överlevde sin broders "misshandel". Han slog bland annat honom i ansiktet så att näsbenet trycktes in, rände ett spjut genom kroppen på honom och bröt hans nacke. </font></td></tr></table>

Tja är han död så är han död men jag ville bara upplysa om honom.

Hamsterbane

Veteran
Inte förstör du (SPOILER)

Nog har jag L&H på sin vördade plats i samlingen men vi har just avslutat en episk Mörkret-kampanj, så i den här kampanjen bestämde jag att det inte ska finnas något mörker över huvud taget.
Jargus blev som sagt förgiftad, Damariens kungapar (inklusive Xinu-inkarnaten) blev nyligen under märkliga omständigheter överkörda av en droska, Gordrions monster är besegrade och Sällskapet samt Helmgastarna och det där har helt enkelt aldrig funnits.
Sir Verdurakh råkade för några år sedan i rollspelet reta upp konung Constantin så mycket att han fick sparken som regentförsamlingens talman, och passade då på att gå i exil och ta reda på vad fasen som hände med mörkret egentligen. Om rollpersonerna någon gång antar uppdraget att hitta honom (det har tjatats på dem ett bra tag nu att göra det) och lyckas, kommer de att finna honom i Tokonmassivet där han håller till i ett gammalt coloniskt draktempel och har kommit till slutsatsen att gudarna den här gången faktiskt lyckades med att kväva mörkret i sin linda.

Jargus långa liv förklarar jag för övrigt med att han i hemlighet var halvalv.....................

Jaggernaut

Hero
Tja det var...

..ju också ett sätt att eliminera olägenheter.

Tja jag har alltid varit lite irriterad av att mörkret varit ett år bort men jag har alltid högaktningsfullt struntat i det hela.

DarkMystic

Swordsman
Ett år är lång tid...

Även om jag gillar detta mörkret som kommer och tidigare mörker så säger jag detta. Vem bryr sig om mörkret som spelare?

Silvervarg

Warrior
Västmark och Soldarn

* Damarien är Daaktroende och en framstöt mot Västmark skulle säkert kunna ses som korstågsanda av Jargien

Men är inte västmarkarna daak-troende? Det var väl det som delade soldarn en gång på tiden?

Silvervarg förstod sedan varför Östmark låg längs västerut i soldarn

Wictor

Warrior
Religion i Västmark

70% av Västmarks befolkning följer den samoriska läran, resten dyrkar Daak, Mahktah med flera. De har ingen egentlig statsreligion. Detta enligt Geografica Mundana i alla fall.

Minimoni

Homelander
Hallå alla glada.

Jag har i mitt Eon låtit upplösa Asharien som Jarlaunion och låtit varje jarlastat blivit helt självständiga. Detta skedde på grund av att Jargien gick in och erövrade hela Asharinska halvön och lät därmed upplösa Asharien. De lät också en mer Jargiervänlig konung(Amirro Silversparre)beträda tronen i Soldarn.

Nu konpirerar det och krigas friskt mellan de tidigare medlemmarna av jarlaunionen, allt enligt jargiernas plan.

Tzimisce som nu är tillbaka från Japan