Nekromanti "I will give him an offer he cannot refuse"

Marukusu

Hero
Min spelgrupp har stött på ett elakartat problem i form av en blodsfejd mellan främst migsjälv och en annan spelare, som ibland även han agerar SL. Det hela började med att jag i min dåraktiga ungdom ville prova hur Eons regler för sjukdomar fungerade och fixade till det så att denne person blev drabbad av liemannafeber. Han blev icke glad och har fram tills nu (ca ett år har förflutit sedan incidenten) sett till att mina rollpersoner får ett riktigt helvete på hans äventyr, hela tiden med ett sadistiskt leende på läpparna. Jag har försökt styra upp det hela, men thismhelvetet vägrar begrava stridsyxan och jag har på senare tid "tvingats" att vara taskig tillbaka. De övriga i gruppen lider av det hela och jag befarar att även de kan bli indragna i konflikten ifall inget görs snabbt. Nån som har en god idé om hur jag skall ta itu med problemet?

I så fall är jag idel öra!

Men snacka med killen.
Säg till honom att visst fan, du var oschysst en gång, get over it.
Problemet låter inte så bekant, men jag vet hur det känns att få något påslängt sig som är väldigt negativt.
En gammal spelledare spetsade en gång en flaska vin med någon drog och dömde att jag blev beroende rakt av. Fortfarande lite sur på honom, men så spelar vi inte tillsamans längre.

Marukusu

Hero
Problemet är det att han vägrar att lyssna. Även om han säger att "visst, allt är förlåtet", så blir min rollperson likt förbannat lika förolämpad av en asviktig SLP som inte går att döda utan att sabba hela äventyret. Min favoritrollperson, en asharisk handelsman, blev landsförvisad och brännmärkt då han försökte försvara sin heder från den värsta sortens förolämpning. Han hade minsann riskerat både riskerat liv och lem för att rädda en asviktig alvisk karavan från Lim'alan och blev erbjuden 100 silver för det. FY FAAAAN!!!
(Drunknar i mitt egna fradga!!!!)

MovinGalt

Warrior
Verkar vara en grymt omogen kille. Hehe...

Sen är det klart att det är svårt att spöa spelledaren när det gäller taskigheter...Så du har egentligen underläge. Du får hitta något som du har som han vill ha, eller något han äger och inte vill förlora (en flickvän kanske? :gremgrin:) eller helt enkelt ta ett allvarligt snack med honom.

Sen tycker jag alltid att binderakkhammare är ganska övertygande...

walium

Ganska töntig, faktiskt
"I will give him a beating that will make him cry"

"Jag har försökt styra upp det hela, men thismhelvetet vägrar begrava stridsyxan och jag har på senare tid "tvingats" att vara taskig tillbaka."

Det här är knappast en situation som kan lösas genom att du sätter hårt mot hårt, snarare tvärtom.

Om han agerar så omoget som det verkar så måste väl resten av gruppen också inse det? Hur förhåller de sig till det hela?

Jag hade gett en killen ordentlig varning till, försökt förklara hur allvarligt jag såg på det hela. Fattade han inte vinken den gången så skulle jag sluta att spela med honom helt och hållet.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
1) Be om ursäkt för de snedstegen du har gjort. Även de som har provocerats av honom (inte för rättvisa, utan snarare för att lägga grunden för en bra stämning).

2) Förklara för honom den här konflikten är lika meningslös som den är omogen och att den bör avslutas. Om inte för eran skull så för resten av spelgruppen som definitivt inte förtjänar att hamna i eran korseld.

( 3) ) Om han inte lyssnar. Ge honom lite tid och försök igen. Lyssnar han inte då så föreslår jag att ni slutar spela med varandra.

Glöm inte att alltid hålla en vänlig och saklig ton i sådana här typ av samtal. Även om han blir sur så ska du inte bli sur tillbaka, för det är bara kontraproduktivt.

/Naug, ger sin vision av en bra lösning

Hellectrician

Veteran
Take the high road...

Var storsint och be om ursäkt för att du har varit och är taskig när ni spelar. Det är ett första steg. Berätta att du inte tycker att det har blivit bättre sen ni pratade sist och (brace yourself) VAR HELT ÄRLIG. Om det är tillräckligt viktigt att fortsätta vara "vänner" (eller vad ni nu är) så måste du bjuda till ordenligt för att lösa den här varbölden.

Om du egentligen INTE VILL bli sams, eller bara vill bli sams på villkor att han ber om ursäkt minst lika mycket eller mer än du, så kanske ni inte KAN umgås just nu under civiliserade förhållanden.

Fråga dig själv om det är värt det över huvudtaget...

PS.
En bra metod för konflikthantering är att prata enligt "när du gör så här ... då känner jag så här ..."-modellen (den kan verka lite mesig, men den funkar om man använder den ärligt och innerligt, trust me)
DS.

Marukusu

Hero
Tja, de bästa metoderna är alltid de grymmaste...

Inom kort så kommer konflikten vara ett minne blott och han kommer att bäva inför mig likt en mask inför en gudom, var så såker!

MOUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Kenzui

Warrior
Tja. jag måste säga att det inte funkar så. ush så full han e, han har inget att göra med vad din nya karaktär gör eler vad han utsätter dem för! Jag skulle nog göra så att antigen prata real life med honom och lösa det eller göra en riktigt jävla grym ghor dvärg och typ göra så att han inte kan göra så mycket med de släktet thism alver=) fast det är ju så tråkigt att gföra gubbar som bara slåss! bye

HerrBjörn

Warrior
Ta det IRL med honom och snacka ut..
Du förstår väll att Yttre faktorer inte får påverka spelet och
tidigare "inre" faktorer inte heller får göra det..
Hur många av hans Rp du än slaktar så kan inte hans nästa vara
arg på dig men han själv kan lätt bli det..
Ta det i en lugn och sansad disskusion och be han begrava
stridsyxan om inte annat så för hela gruppens välmående
och för att undvika att hela gruppen splittras..
- Att allt ska va så jävla svårt hela tiden..

HerrBjörn

Warrior
Re: Det finns bara ett sätt...

Pistoler i gryningen. Det är det enda raka.
Tja man kan göra så...
Men det är inte rätt... :gremgrin:
Om du kör den stilen kan du lika gärna fråga vad han har för
anläggning också :gremtongue:
Bjud in han på en kopp ----------> :tekopp:

HerrBjörn

Warrior
Helt seriöst finns det bara en enda sak att göra..
Citerar pistvakt:
[color:\\"blue\\"] <center> ..Slå dig i hågen och svälj pjuket..</center> [/color]

Sankt Creigh

Warrior
Snacka med han innan speltillfället och förklara att du inte längre tycker att det är kul, då är du mogen och har gjort det bästa som kan göras för spelgruppen. Funkar inte det så har jag ett par andra alternativ.

1. Var bussig och ta med lite Coca-Cola för att muta han med, spetsa den dock med en gnutta arsenik.
2. Efter att ha pratat med honom: Om han fortfarande står där och hånler alternativt himlar med ögonen... 'Klapp på ba' ! :gremcool:
En rakjävla höger rätt i plytet! Den e fin du! Förhoppningsvis så faller han som stadsbudgeten.

3. Samla hela gruppen för att konfrontera personen ifråga, ta ett snack med honom och förkunna för honom att det blir kompaniknull om han inte skärper sig och börjar spela mer seriöst, funkar inte det heller.... flyg på han allihop...

4. Hota med att slänga ut han från spelgruppen p.g.a. att stämningen blir sämre när han agerar som han gör, om han inte tar det hotet på allvar heller, spöa skiten ur han.

5. Om du inte är mycket för diskussioner, spöa skiten ur han.

6. Om du vill lösa detta inom spelet, gör en stor jävla Frakk-Trukh och käka upp fanskapet till alv.

7. Se den här länken... 10 tips för att lösa dispyten

8. Skriv till Dr. Phil

Hoppas att mina små förslag kommer att bidra till ett roligare spelmöte nästa gång.

Mvh

S:t Creigh - Inte alls våldsfetischist