Nekromanti Ibland lever jag i en absurd värld

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Några frågor om Entropia

Jag funderade lite på Entropia, och har några frågor...

Alltså, jag är inte helt tänd på idén med att stoppa in riktiga pengar i spelet, men tycker samtidigt att det är häftigt. Frågan jag har är om man behöver stoppa in rätt mycket pengar i spelet för att ha roligt? Ett ärligt svar?

Jag spelar (eller rättare sagt, spelade) mycket WoW. Där ger tiden man lägger ner i spelet effekt i att du hamnar på toppen av näringskedjan. Man kommer åt de häftigaste föremålen, får se de häftigaste dungeonarna och klarar sig fint i PvP. Känslan jag får är att man i Entropian kan köpa sig till en sådan position. Stämmer det?

Fler frågor: finns det ett system för PvP i spelet? Hur är det uppbyggt? Jag kollade hemsidan och hittade ingenting om det.

Är det ett levelbaserat spel? Alltså, får man grinda för att "levla upp"?

- Vulf

Big Marco

Läskig
Re: Några frågor om Entropia

Hej, kul med frågor.

Det ärliga svaret kommer att låta som PR-snack, men du bestämmer själv vilken nivå du vill spela på. Du kan spela utan att stoppa in en spänn genom att samla svett eller dynga från djur och sälja för riktiga pengar till andra. Eller så stoppar du in pengar och köper dig framsteg och slipper sålunda de "tråkigare" tidskrävande bitarna. Många spelar Entropia som vilket MMO som helst och har en månadsbudget de använder inne i systemet. Skillnaden är i Entropia att du har möjligheten att komma snabbt framåt genom att använda pengar.

Dock, inte att förglömma - din avatar och dess utrustning har värden som ackumuleras så om du tröttnar så kan du sälja av både skills och items till andra och ta ut det du har tjänat ihop till riktiga pengar.

Vi uppmuntrar spelarhandel till fullo, med exvis Blizzard och Sony försöker stå emot med alla till stående möjliga medel.

PvP finns i vissa zoner. PvPn varierar i grad, från enkel döda-varandra till gladiatorstrider med insatser. Dock kan du inte bli rånad på pengar eller bli av med pengar i PvP om du inte själv väljer att acceptera det.

Spelet är skill-baserat så man ökar skills när man använder dem. Alla kan bli allt (teoretiskt) och inga uttalade klasser finns.

Entropia Universe är tänkt att vara ett virtuellt universum men med en backstory, så man kan säga att det ligger mellan renodlade MMORPGs och Virtual Worlds.

Storuggla

Champion
Trådflytt

Tråden handlar om Projekt Entropi. PE är ett onlinespel. Thus, Övriga Spel.

Storuggla, simsalabim