Det har blivit dags för min spelgrupp att återuppta kampanjen Sylfens Vrede i och med att Ödesväven äntligen släppts. Dock har ett rätt väsentligt problem uppstått: Hur är det tänkt att man ska skapa rollpersoner för kampanjen?
- Hur är det tänkt att man ska göra med icke-jargisa rollpersoner? Det finns inte ens någon metod för att skapa sådana i EON IV, då alla bakgrundsslag och dylikt är strikt anpassade för just jargier.
- Eller har jag möjligen missat någon form av komplettering till grundreglerna (har bara tillgång till pdf-versionen för närvarande)?
- Om inte, är det någon sådan på gång? Eller är tanken att alla ska låsas till att spela jargier?
- Hur har ni som spelat kampanjen gjort när ni skapat era roller?
Och nej, jag tänker inte spela jargier.
- Hur är det tänkt att man ska göra med icke-jargisa rollpersoner? Det finns inte ens någon metod för att skapa sådana i EON IV, då alla bakgrundsslag och dylikt är strikt anpassade för just jargier.
- Eller har jag möjligen missat någon form av komplettering till grundreglerna (har bara tillgång till pdf-versionen för närvarande)?
- Om inte, är det någon sådan på gång? Eller är tanken att alla ska låsas till att spela jargier?
- Hur har ni som spelat kampanjen gjort när ni skapat era roller?
Och nej, jag tänker inte spela jargier.