Nekromanti ICQ

Johan Granberg

Swordsman
ICQ-prylen här som visar om man är online eller inte funkar inte för mig. Enligt den här sidan är jag offline hela tiden :(

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata

[HSM]

Warrior
Du måste knalla in på security/privacy i ICQ-progammet och bocka i rutan "Web aware" under fliken General.

-Hans

Med fickorna fulla av nycklar i en värld utan dörrar.

seinet

Swashbuckler
Är det inte bättre att lägga till texten [color:green]Tänk på att du måste gå in på inställningarna i ICQ och välja fliken "General" under kategorien "Security & Privacy" för att sedan bocka för alternativet "Allow others to view my online / offline status from the web"</font color=green>.?

/Seinet - Annars är det väl inte så svårt att bara slänga in det i FAQ:en (som för övrigt borde heta OFF:en (Ofta Frågade Frågor))

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Gardener

Champion
Ofta förekommande frågor skulle jag snarare kalla det, eftersom det är rätt underförstått att en fråga är frågad, blir ju kaka på kaka om man skriver det.

Men ingen vet vad en OFF är, hyfsat många vet vad en FAQ är. Däremot kommer jag nog vilken dag som helst döpa om den till Hjälp/FAQ...

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

Staffan

Myrmidon
"Frågade frågor" låter rätt skumt i mina öron. "Att fråga" känns som om det borde följas av den man frågade - "Jag frågade SL om jag kunde byta 2 poäng STY mot 1 poäng INT".

En fråga ställer man, så om man skulle försvenska förkortningen FAQ borde det bli OSF eller FSF.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

seinet

Swashbuckler
Jo, jag kanske var lite trött när jag skrev det inlägget, det skulle ju faktiskt stå "Oftra förekommande frågor" och inte "Ofta frågade frågor". Men i vilket fall som helst så borde alla läsa både den och reglerna (har själv läst båda mer än en gång, läste dock inte "välkommstbrevet" då det var för långt).

/Seinet Wintermute - Hade en massa tråkig skola idag...

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer).</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>